خرید جهیزیه برای مردم سخت‌تر شد

گرانی ۲۰ درصدی لوازم خانگی بعد از دلار ۴۰۰۰ تومانی

عصر کالا- مقایسه قیمت لوازم خانگی با قیمت ماه‌ها و حتی هفته های اخیر نشانگر افزایش قیمت در بیشتر اقلام است، هر چند که این افزایش برای همه اجناس یکسان نیست و تقریبا بین پنج تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

گرانی ۲۰ درصدی لوازم خانگی بعد از دلار ۴۰۰۰ تومانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از نسیم آنلاین، مقایسه قیمت لوازم خانگی با قیمت ماه‌ها و حتی هفته های اخیر نشانگر افزایش قیمت در بیشتر اقلام است، هر چند که این افزایش برای همه اجناس یکسان نیست و تقریبا بین پنج تا 20 درصد افزایش یافته است.

    ماشین لباسشویی، اجاق گاز، یخچال و فریزیر، جاروبرقی چرخ گوشت، آبمیوه گیری، سرخ کن و مایکروفر از جمله مهمترین و پر مصرف ترین لوازم خانگی است که نگاهی به قیمت های شان می تواند وضعیت کلی بازار لوازم خانگی را مشخص کند.

    ماشین لباسشویی از حدود 700 هزار تا هفت میلیون تومان در بازار مشاهده می شود؛ به عنوان نمونه ماشین لباسشویی در یکی از برندهای خارجی با ظرفیت هفت کیلوگرم از قیمت یک میلیون و 650 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

    قیمت یخچال و فریزر تقریبا از حدود یک میلیون و 500 هزار تومان آغاز می شود و به بیش از 20 میلیون تومان هم می رسد. به عنوان مثل یخچال فریز ساید بای ساید در یکی از برندها از چهار میلیون و 100 هزار تومان به چهار میلیون و 350 هزار تومان افزایش یافته است.

    همچنین اجاق گاز که در انواع مختلف بین 500 تا حدود هفت میلیون تومان در بازار لوازم خانگی قیمت دارد، در بررسی‌های افزایش حدود پنج درصدی قیمت را نشان می‌دهد. به عنوان نمونه اجاق گاز پنج شعله در یکی از برندها از دو میلیون و 60 هزار تومان به دو میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

    همچنین چرخ گوشت که در انواع مختلف بین 350 تا بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد، مدل 2000 وات آن در یکی از برندها از 600 هزار تومان به 647 هزار تومان تغییر قیمت داده است.

    انواع آبمیوه‌گیری نیز که بین 200 هزار تومان تا حدود دو میلیون تومان فروخته می‌شود، قیمت فعلی‌اش نشان‌دهنده افزایش 30 تا 150 هزار تومانی نسبت به ماه‌های اخیر است.

    همچنین جاروبرقی از حدود 350 هزار تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. یک مدل جاروبرقی 2000 وات در یکی از برندها با 150 هزار تومان با افزایش قیمت مواجه شده است.

    زودپز و پلوپز نیز که از دیگر لوازم  آشپزخانه هشنمد رنج قیمتی از 200 هزار تا یک میلیون تومان دارند که با افزایش حدود 50 هزار تومانی قیمت روبرو شده است.

    همچنین مایکروفر از 600 هزار تومان تا دو میلیون و 200 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود که با افزایش 100 تا 200 هزار تومانی قیمت در برندها و مدل های مختلف مواجه شده است.

    بخار پز نیز رنج قیمتی از 95 هزار تومان تا 200 هزار در بازار تومان دارد که حدود 15 هزار تومان قیمت آن افزایش پیدا کرده است.

    توستر نیز از 90 هزار تومان تا حدود 500 هزار تومان در بازار مشاهده می‌شود که حدود 40 هزار تومان افزایش قیمت دارد.

    اتو بخار نیز رنج قیمتی از 130 هزار تا حدود یک میلیون تومان دارد که با افزایش قیمت چندانی همراه نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر