منصوری تشریح کرد:

سرنوشت کالاهای احتکار شده چه شد؟

عصر کالا-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره سرنوشت کالاهای احتکار شده توضیحاتی ارائه کرد.

سرنوشت کالاهای احتکار شده چه شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کالاهای احتکاری کشف شده، گفت: افزایش شفافیت در جامعه یکی از راهکارهایی است که اعتماد از دست رفته مردم را باز ‌می‌گرداند، مشخص شدن سرنوشت کالاهای قاچاق و احتکار شده نیز می تواند به افزایش شفافیت کمک کند.

    دستگاه‌های مسئول مکانیزم توزیع کالاهای احتکاری را به اطلاع عموم برسانند

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول باید مکانیزم توزیع کالاهای احتکاری را مشخص کرده و به اطلاع عموم برسانند، افزود: زمانی که سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه به درستی به وظایف خود عمل کنند، می‌توان به بهبود شرایط امید داشت. اگرچه در حال حاضر نیز اقدامات خوبی برای جلوگیری از سوءاستفاده و احتکار انجام گرفته اما فعالیت‌ها باید کاملا سازمان یافته باشد که مردم بتوانند تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی را لمس کرده و اثرات آن را مشاهده کنند.

    علی رغم اینکه نرخ ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی را تجربه کرد اما قیمت‌ها متناسب با این روند کاهش پیدا نکرد این در حالی است که با افزایش نرخ دلار قیمت کالاها بلافاصله افزایشی می‌شود
    وی اظهار کرد: باید نحوه و مکانیزم توزیع محموله‌های قاچاق و کالاهایی که احتکار شده، به درستی اطلاع رسانی شود تا شفافیت به یکی از ارکان اصلی جامعه تبدیل شود.

    توزیع محموله‌های قاچاق و کالاهای احتکار شده قیمت‌ها را در بازار کاهش می‌کند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توزیع محموله‌های قاچاق و کالاهای احتکار شده می‌تواند قیمت‌ها را در بازار کاهش دهد چراکه هر چه توزیع بیشتر شود نرخ کالاها کمتر می‌شود.

    ضرورت کاهش قیمت‌ها با توجه به کم شدن نرخ ارز

    این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین به ضرورت کاهش قیمت‌ها با توجه به کم شدن نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم اینکه نرخ ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی را تجربه کرد اما قیمت‌ها متناسب با این روند کاهش پیدا نکرد این در حالی است که با افزایش نرخ دلار قیمت کالاها بلافاصله افزایشی می‌شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تعیین تکلیف کالاهای رسوب شده در گمرک و توزیع کالاهای احتکار شده، قیمت ها در بازار کاهشی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر