تامین ارز صنعت لوازم خانگی به بانک مرکزی اعلام شد

تولید لوازم خانگی در اولویت برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸

عصر کالا- مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در سال ۹۸ تولید لوازم خانگی در اولویت برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، گفت: تامین ارز صنعت لوازم خانگی به بانک مرکزی اعلام شد.

تولید لوازم خانگی در اولویت برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایلنا، عباس هاشمی ضمن اعلام این خبر در تشریح اهم برنامه های دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی گفت: امسال با تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت حفظ وضعیت موجود را در دستور کار قرار دادیم و در کنار این اقدام در خصوص افزایش تولید، برنامه ریزی هایی انجام شد.

    وی در خصوص افزایش تولید عنوان کرد: برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، جلسات بسیاری با بانک ها در خصوص تامین ارز و ریال مورد نیاز این واحدها انجام شده است.

    مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی ادامه داد: بدهی های معوقه واحدها و مطالبات آن ها از دستگاه های دولتی پیگیری و به بانک ها اعلام شده است تا ریال مورد نیاز آن ها تامین شود. همین طور با دستگاه های دولتی نامه نگاری های مورد نیاز انجام شده است.

    هاشمی با تاکید بر اینکه واسطه ها باید از بورس حذف شوند، عنوان کرد: برای تامین مواد اولیه صنایعی که در بازار بورس حضور دارند، مدام تاکید داریم که قیمت ها باید کنترل شود.

    هاشمی تصریح کرد: بازسازی و نوسازی واحدها، ارتقا بهره وری، دانش مدیریتی کارکنان واحدهای تولیدی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد و تجهیز موسسه بین المللی گوهر شناسی جهت ارائه شناسنامه سنگ ها، فراوری سنگ های نیمه قیمتی در مقیاس صنعتی از برنامه هایی است که در سال گذشته پیگیری شده و این پیگیری ها امسال هم ادامه دارد.

    وی ادامه داد: طبق برنامه ها باید سنگ های قیمتی را در مقیاس صنعتی تولید کنیم. تولیدکنندگان این بخش موانعی مثل مالیات بر ارزش افزوده داشتند که سال گذشته این موانع برطرف شد. البته برای رسیدن به این هدف بیش از 16 جلسه با مسئولین مربوطه برگزار شد.

    مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی تاکید کرد: شرایط کنونی کشور، افزایش نرخ ارز و تامین نقدینگی، افزایش تولید را با مشکل مواجه می کند. البته در سال پیش رو تمام تلاش مان را برای تسهیل امور به کار می گیریم.

    هاشمی افزود: ارتقای رتبه انرژی در محصولات، افزایش سهم بازار محصولات داخلی، ارتقا خدمات پس از فروش، حمایت از توسعه صنعت قطعه سازی، استفاده حداکثری از توان تولیدی کشور، پیشگیری از قاچاق کالا، افزایش صادرات و تنوع بخشی بازارهای هدف، توانمندسازی واحدهای صنعتی و ارتقا استانداردهای زیست محیطی جهت توسعه پایدار اهم برنامه های سال گذشته هستند که امسال هم پیگیری می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر