تصاحب بازار با افزایش کیفیت و ارتقای فناوری

فرصتی که در اختیار صنعت لوازم خانگی قرار گرفت

عصر کالا- با ممنوعیت واردات برخی از لوازم خانگی فرصت مناسبی در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته تا بتوانند با افزایش کیفیت سهم محصولات خارجی از بازار را در اختیار بگیرند.

فرصتی که در اختیار صنعت لوازم خانگی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، هم اکنون کارخانجات زیادی در حوزه لوازم خانگی در کشور فعال هستند و محصولات بسیاری هم تولید می‌کنند.
    با توجه به تولید محصولات مختلف لوازم خانگی اما، نه تنها سالانه ارز بسیاری برای واردات لوازم خانگی از کشور خارج می‌شد بلکه برندهای خارجی در مقابل بازار داخل را نیز در دست گرفته بودند و موجب بروز مشکلاتی برای واحد‌های تولیدی داخلی می‌شدند.

    طی دستور العمل جدید که دولت صادر کرده واردات لوازم خانگی که تولید مشابه دارند ممنوع شده است و فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شده تا بتوانند از این فضا برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کنند.

    حبیب الله انصاری دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در این باره گفت: تاکنون کارخانجات ما از 50 تا 80 درصد ظرفیت خود برای تولید استفاده می‌کردند که با این ممنوعیت، ظرفیت تولیدشان بالا خواهد رفت به دلیل اینکه تولیدات داخلی باید جایگزین محصولاتی شود که ممنوعیت وارداتی دارد.

    وی افزود: صنایع لوازم خانگی ما هم تامین کننده نیاز کل جامعه از نظر کمی است و هم از نظر کیفی قابل رقابت است طوری که امروز برخی کشور‌ها برند‌های معروف لوازم خانگی خود را به کارخانجات لوازم خانگی  داخلی سفارش می‌دهند که این کارخانجات با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید می‌کنند.

    البته پیشتر عباس هاشمی مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از صادرات محصولات تولید داخل به کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه، ترکمنستان، امارات متحده عربی و ایتالیا خبر داده بود.

    وی گفته بود؛ به منظور ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی تولید و رقابت پذیر کردن محصولات داخلی، طرح ادغام واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط و تشویق واحد‌های تولیدی برای انجام همکاری لازم در دستور کار قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش با توجه ممنوعیت وارداتی که برای این دسته از کالا‌ها به وجود آمده، تولیدکنندگان داخلی باید حداکثر بهره را از این فضا برده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ارتقای فناوری و افزایش کیفیت تولید، توان حداکثری خود را به کار گیرند تا هم بتوانند سهم برند‌های خارجی در بازار را تصاحب کرده و هم از طرفی بازار‌های هدف صادراتی خود را ارتقا بخشند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر