هشدار به فروشندگان لوازم خانگی

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: به فروشندگان لوازم خانگی فرصت داده شد تا صورت کالای‌شان را به اتحادیه اعلام کنند و پس از آن، نتیجه به ستاد مبارزه با قاچاق اعلام خواهد شد.

هشدار به فروشندگان لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  رادیو گفتگو ، مرتضی میری  با اشاره به اینکه صدور شناسه برای لوازم خانگی، قاچاق این کالا را در سطح عرضه کاهش می‌دهد، گفت: به فروشندگان لوازم خانگی فرصت کوتاهی داده شد تا صورت کالای‌شان را به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کنند و پس از بررسی این اتحادیه، نتیجه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سامانه ثبت شناسه اعلام شود.وی با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی گفت: با موافقت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار شد، ‌کارگروهی متشکل از نماینده اتحادیه لوازم خانگی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت تشکیل شود تا مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در سطح عرضه با جدیت بیشتری نسبت به گذشته ادامه پیدا کند.

    وی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات جلسه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا اظهارکرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، به فروشندگان لوازم خانگی فرصت کوتاهی داده شد تا صورت کالای‌شان را به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کنند و پس از بررسی این اتحادیه، نتیجه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سامانه ثبت شناسه اعلام شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه صدور شناسه برای لوازم خانگی، قاچاق این کالا را در سطح عرضه کاهش می‌دهد، افزود: پس از پایان این طرح، سازمان تعزیرات موظف می‌شود، کالاهای بدون شناسه در فروشگاه‌ها و یا انبارها را ضبط کند.

    وی با اشاره برندهای تقلبی و جعلی در بازار لوازم خانگی گفت: متاسفانه متقلبان، برندهای ایرانی و یا چینی با کیفیت پایین را به شهر مرزی بانه ارسال و در آنجا برند و برچسب آن کالا را تغییر می‌دهند و دوباره در بازار باز توزیع می‌کنند.

    میری با تاکید بر این که قاچاق لوازم خانگی از طریق مبادی رسمی درحال انجام است، گفت: قطعا یک ته لنجی با 500 قلم جنس در بندر گناوه و یا سایر بنادر جنوبی برای مصرف ساکنان پهلو نمی‌گیرد و بدیهی است که این اجناس قرار است در تمام کشور توزیع شود.

    وی با اشاره به اینکه تولیدات داخلی توانایی تامین بازار در بیشتر کالاها را دارند و نیازی به واردات حس نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان اذعان می‌کنند در شرایط فعلی فقط با یک سوم ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و در عمل توان تولیدی‌شان به خاطر کالای قاچاق کاهش پیدا کرده است.

    این نماینده بخش خصوصی اذعان کرد: دو برند کره‌ای لوازم خانگی که از بازار حذف شده بودند، قرار است ظرف دو ماه آینده با ظرفیت کامل محصولات خود را با نام‌های ایرانی عرضه کنند.

    میری درباره افزایش احتمالی نرخ لوازم خانگی تصریح کرد: محصولات لوازم خانگی بر اساس دستورالعملی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده به کارخانه‌ها ارسال کرده، قیمت‌گذاری می‌شوند و در سامانه 124 نیز امکان پیگیری دارد. درحال‌حاضر نیز قیمت‌گذاری 75 درصد محصولات لوازم خانگی در این سامانه انجام شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند از این سامانه استعلام بگیرند.

    وی افزایش نرخ بنزین را بر نرخ لوازم خانگی بی‌تاثیر دانست و گفت: برای تغییر نرخ می‌بایست دلایل افزایش نرخ توسط فروشندگان به سازمان حمایت ارائه شود و درصورتیکه این سازمان در سامانه 124 موافقت کرد و قیمت‌ها افزایش پیدا کند اما بنده این قول را می‌دهم که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ لوازم خانگی دیگر افزایش قیمتی صورت نگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر