پرداخت دلار ۴۲۰۰تومانی به تولیدکنندگان لوازم خانگی آغاز شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: بانک مرکزی پرداخت ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید لوازم‌خانگی را آغاز کرد.

پرداخت دلار ۴۲۰۰تومانی به تولیدکنندگان لوازم خانگی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از نامه نیوز, محمد طحان پور  اظهار کرد: بر اساس مذاکره صورت گرفته با بانک مرکزی، اعطای ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه تولید لوازم‌ خانگی در کشور آغاز شده است و بر اساس نیاز  تولیدکنندگان گشایش اعتبار صورت می‌گیرد.

    وی تأکید کرد که براساس اعلام بانک مرکزی هر تولیدکننده لوازم خانگی که نیاز به واردات موارد اولیه دارد بانک مرکزی ارز مورد نیاز وی را با قیمت ارز رسمی تأمین می‌کنند.

    طحان پور درباره شرایط واردات لوام خانگی خارجی گفت: ارز مورد نیاز واردات کالاهای آماده در اولویت دوم قرار گرفته است و در حال حاضر برای واردات آنها اعطا نمی شود تا بعداً به امور آنها پرداخته شود.

    وی تصریح کرد: عدم اختصاص مقطعی دلار برای واردات مواد اولیه تولید باعث شده بود که برخیکارخانه ها اظهار نگرانی کنند که تنها برای یک ماه امکان تولید دارند و در صورتیکه این روند ادامه پیدا می‌کرد منجر به تعطیلی آنها می‌شد.

    بنابراین گزارش عدم تأمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه تولید لوازم‌خانگی باعث گرانی محصولات و سردرگمی در بازار  مصرف‌ شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر