رئیس انجمن لوازم خانگی ایران:

قاچاق و کالای تقلبی، بلای جان بازار لوازم خانگی

عصر کالا- انصاری گفت: هم اکنون بزرگترین چالش ما بحث قاچاق لوازم خانگی است، این روند خلاف به تنهایی اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند.

قاچاق و کالای تقلبی، بلای جان بازار لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حبیب‌الله انصاری رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به قاچاق لوازم خانگی گفت: هم اکنون بزرگترین چالش ما بحث قاچاق لوازم خانگی است، این روند خلاف به تنهایی اقتصاد کشور را دچار مشکل می کند.

    او ادامه داد: قاچاق یک پدیده بسیار شوم در صنعت و اقتصاد کشور‌هاست،  باید بتوانیم در زمینه قاچاق نیز صاحب اطلاعات شویم و با همکاری اصناف، هدایتگر مردم و در کنار آن‌ها باشیم. باید زمینه فرهنگ استفاده از کالای باکیفیت را جوری فراهم سازیم که علاوه بر تامین کیفیت و کمیت بازار داخلی، راهی برای صادرات اقلام را نیز فراهم کنیم.رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اضافه کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات و همچنین سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی تصمیاتی اتخاذ کنند، خوشبختانه در این خصوص جلساتی گذاشته و برنامه ریزی های انجام شده است،  باید جلوی ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور گرفته شود.

    انصاری اضافه کرد:کالای تقلبی اعم از قاچاق و غیرقاچاق دارای 2 بُعد است؛ یک بُعد آن پیشگیری از ورود این کالاها و معدوم کردن آن ها در صورت شناسایی  و بُعد دیگر هم در خصوص ضرورت فراهم کردن شرایط برای تولید کالای ملی است.

    او گفت: چالش های متعدد در حوزه تولید، بهره وری را کاهش و هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهند اما در کالای تقلبی به دلیل عدم پرداخت حق دولت اینگونه نیست. در این میان، فرهنگ استفاده از کالای خارجی در بین مردم نیز به این موضوع دامن می زند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر