حضور برندهای خارجی را تهدید ندانیم

اعتماد سرمایه گذاری به سبک کره ای

عصر کالا- پس از بازدید از خط تولید تلویزیون های سامسونگ و همچنین یخچال فریزرهای این برنده کره ای، به کارخانه تولید ماشین لباس شویی ساموسنگ رفتیم تا با دقت بیشتری به بررسی خطوط تولید این محصول بپردازیم.

اعتماد سرمایه گذاری به سبک کره ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، پس از بازدید از خط تولید تلویزیون های سامسونگ و همچنین یخچال فریزرهای این برنده کره ای، به کارخانه تولید ماشین لباس شویی ساموسنگ رفتیم تا با دقت بیشتری به بررسی خطوط تولید این محصول بپردازیم.

    در این کارخانه نیز حضور پر شور کارگران جوان ایران از زن و مرد، بسیار خوشحال کننده بود.جوانانی که با جدیت کامل مشغول کار بوده و به تولید ماشین لباس شویی سامسونگ مشغول بودند.

    در این کارخانه نیز پیشرفته ترین دستگاه های کره ای وجود داشت که متخصصان ایرانی دوره دیده در کشور کره به عنوان اپراتورهای این دستگاه مشغول فعالیت بودند.از مهندسان این بخش نیز سوالات مربوط به تامین و نگه داری این دستگاه ها پرسیده شد که جای بسی خوشحالی داشت که معتقد بودند آموزش های لازم را دیده اند.به گفته مهندسان خط تولید ماشین لباس شویی سامسونگ در ایران،  تکنولوژی تعمیر این دستگاه ها  در صورتی خرابی آن در ایران وجود داشته و مهندسان داخلی ما توان  تعمیر آن را دارند.

    اما هدف از این بازدید میزان شدید انتقادات از این برند کره ای بود که به واقع از سال 95 و با افتتاح کارخانه های تولیدی عمق دار صورت گرفت.

    انچه که توجه خبرنگار «ال کا ایران» را  بیشتر جلب می کرد گسترش کارخانه های سامسونگ در حوزه لوازم خانگی بود.اینکه در مدت سه سال یک برند کره ای معتبر با انتقال تکنولوژی به داخل کشور، یکی از بزرگترین کارخانجات تولیدی خاورمیانه را راه اندازی کرده و در حال تولید است.چیزی که پیشتر شنیده بودیم و برخی از رسانه های همسو با منتقدین سامسونگ بر آن تاکیید داشتند، خلاف این واقعه بود.

    سال 92 که وزارت صنعت در اقدامی هوشمندانه قصد داشت واحد های صنعتی را به سمت تولید و ایجاد اشتغال هدایت کند، ورود محصولات سامسونگ به ایران متوقف شد.حرف و حدیث ها بر سر نحوه ادامه حضور سامسونگ در ایران بر سر زبان ها افتاد اما چشم بادامی های کره ای در اقدامی غافلگیرانه و در آن شرایط اقتصادی، اقدام به سرمایه گذاری در ایران کرد.البته اعتماد مردان کره ای برایشان بسیار خوشایند بود.

    سال 95 با افتتاح رسمی کارخانه های تولیدی سامسونگ در ایران، میتوان مدعی شد که وزارت صنعت در مدت زمان 3 سال، میوه قوانین حمایتی خود در جهت قرار گرفتن این واحد ها در مسیر تولید داخلی و ایجاد اشتغال را چید و از طعم آن لذت برد.سامسونگ در مسیر این قوانین ظرف مدت سه سال از یک وارد کننده به یک تولید کننده با عمق داخلی سازی بسیار خوب مبدل شد که البته انتقال تکنولوژی یکی از ویژگی های این اتفاق خوشایند کره ای بود.

    آنچه که گفته شد تمام چیزی بود که خبرنگار اعزامی ما از بازدید خطوط تولیدی سامسونگ مشاهده کرده بود.جای بسی تعجب است که این همه انتقاد غیر منصفانه برای چه صورت گرفته در حالی که حضور یک برند خوش نام و البته انتقال تکنولوژی این برند سبب اتفاقات بسیار خوبی شده است که به آن اشاره شد.

    در شرایطی که یک وارد کننده با 10 کارمند می تواند به تعداد یک واحد تولیدی یخچال فریزر با تعرفه 55 درصدی، محصول وارد کشور کند، نوک پیکان انتقادات خودرا به بهانه تولید داخل به سمت برندهایی که سرمایه گذاری کرده اند نشانه رفته ایم، در شرایطی که سرمایه گذاری همین برندها و تولیدات آنان باعث ایجاد اشتغال شذه است.

    به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» حضور برندهای معتبر خارجی برای برندهای داخلی می تواند بسیار مفید باشد.به جای اینکه همواره به نام "حمایت از تولیدات داخل" به سرکوب این برندها بپردازیم، بهتر است در شرایطی عادلانه سعی در رقابت سالم داشته باشیم و کیفیت محصولات خودرا افزایش دهیم.موضوعی که در تمام دنیا مرسوم بوده و خواهد بود.اگر صنعت خودرو در کشورهای اروپایی و آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته به دلیل حضور برندهای معتبر در کنار یکدیگر بوده که همواره به رقابت پرداخته اند.اگر قرار باشد حضور برندهای خارجی در کشور، البته به صورت سرمایه گذاری، برای تولیدکنندگان داخلی ما تهدید به شمار رود بهتر است فاتحه این صنعت را نیز بخوانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر