نکات مهمی که لازم است پیش از خرید مایکروفر بدانید.

عصر کالا- نکات مهمی که لازم است پیش از صرف مبالغ گزاف برای خرید مایکروفر بدانید.

نکات مهمی که لازم است پیش از خرید مایکروفر بدانید.
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از بیست ستون،  در بازار لوازم‌خانگی مدل‌های متنوع مایکروفر دیده می‌شود که برای رفع نیازهای مختلف ارائه می‌شوند؛ مانند مایکروفر رومیزی که صرفاً برای قرار دادن روی کابینت و اپن آشپزخانه طراحی‌شده است و قیمت مناسبی دارد و یا مایکروفر چندمنظوره که با توجه به فولاد ضدزنگ به‌کاررفته در ساخت بدنه‌ی آن به معنای واقعی در هر شرایطی استفاده می‌شود و طبعاً قیمت بالاتری نیز دارد. این مدل معمولاً به چراغ داخلی و فن مخصوص با خروجی قابل اتصال به دودکش در زیربدنه مجهز است و می‌تواند همه‌ی دود و بخار حاصل از پخت غذا را کاملاً تهویه کند.

    توان الکتریکی

    هرچه توان الکتریکی مایکروفر که با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود بالاتر باشد، غذا در آن سریع‌تر پخته می‌شود. اگر شما به‌طورمعمول مایکروفر را فقط برای گرم کردن غذا و یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد به کار می‌برید، یک مایکروفر با توان الکتریکی 600 وات نیازتان را برآورده می‌کند ولی اگر دارای خانواده‌ی پرجمعیتی هستید و در آشپزی از مایکروفر استفاده‌ی زیادی می‌کنید باید به دنبال یک مدل با توان بین 900 تا 1300 وات باشید.

    ویژگی پخت به کمک انتقال حرارت (convection)

    درصورتی‌که اهل مهمانی دادن هستید و به دنبال وسیله‌ای می‌گردید که بتواند به‌عنوان اجاق پخت‌وپز کمکی به کارتان بیاید و یا وقت زیادی برای آشپزی ندارید و یک مایکروفر باقابلیت پخت فوق‌سریع می‌خواهید، حتماً ویژگی پخت به کمک انتقال حرارت برایتان مفید خواهد بود. مایکروفرهای مجهز به تکنولوژی انتقال حرارت با استفاده از المنت‌های حرارتی و یک فن برای گردش هوا می‌توانند غذا را به اشکال مختلف کبابی، پخت معمولی، سرخ کردن و برشته کردن در نصف مدت لازم برای مایکروفرهای معمولی آماده کنند.

    ویژگی صفحه‌ی چرخنده و قابل تنظیم

    یک مایکروفر مجهز به صفحه چرخنده با قطر 41 سانتیمتر معمولاً تمام نیازهای یک آشپزخانه را تأمین می‌کند. مایکروفری انتخاب کنید که صفحه‌ی چرخنده‌ی خودکار داشته باشد تا علاوه بر آشپزی آسان‌تر به‌راحتی بتوانید آن را بازکرده و بشویید.

    مجهز بودن به حسگرهای بخار

    مایکروفرهای که دارای این نوع حسگرها هستند با محاسبه‌ی میزان بخار جمع شده در محفظه پخت، آماده شدن کامل غذا را تشخیص داده و به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. به‌این‌ترتیب از پخته شدن بیش‌ازحد و یا پخته نشدن کامل غذا جلوگیری می‌شود.

    درهای مجهز به قفل کودک

    بعضی از انواع مایکروفرها دارای درب‌هایی مجهز به قفل مخصوص الکترونیکی هستند که فعال یا غیرفعال شدن آن به کمک پنل کنترل انجام می‌شود. با این ویژگی خطرات ناشی از کنجکاوی کودکان و گشودن درب مایکروفر در حال کار به صفر می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر