رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران مطرح کرد:

طرحی برای پایان دادن به قاچاق لوازم‌خانگی

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی گفت: طرح جدید سه بخش دارد که شامل شناسه کالا، کد رهگیری و سامانه گارانتی می‌شود. این طرح، زمانی کامل می‌شود و به موفقیت می‌رسد که سه بخش گفته‌شده به همدیگر وصل شوند.

طرحی برای پایان دادن به قاچاق لوازم‌خانگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گسترش نیوز ، هدف از اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم‌خانگی، مقابله با قاچاق این اقلام است. آیا این طرح می‌تواند در کاهش قاچاق این گروه کالایی مهم، موثر باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال و اطلاع از آخرین جزییات مربوط به اجرای طرح با مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی به گفتگو نشستیم. با گسترش‌‌نیوز همراه باشید.

    مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی اظهار داشت: طبق صحبت انجام‌شده با مسئولین، قرار شد یک ماه وقت داده شود تا افرادی که نتوانسته‌اند شناسه بگیرند کالاهای خود را به اتحادیه‌های سراسر کشور معرفی و اتحادیه‌ّها، آمار را به سامانه شناسانه بدهند که ثبت شده و ماموران از 15 بهمن‌ماه بتوانند رسیدگی کنند. اتفاقی که افتاده آن است که وضعیت کالاهای ایرانی و خارجی تفکیک شده است. برای کالاهای ایرانی 15 بهمن‌ماه و کالاهای خارجی 15 اسفندماه در نظر گرفته شده است. این در حالی است که ما با سازمان مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صمت توافق کرده بودیم که تاریخ یکسان باشد. طرح به قوت خود باقی است و اگر اتفاق خاصی نیفتد از 15 اسفندماه اجرا می‌شود. تعدادی از رسانه‌‌ها از به تعویق افتادن طرح سخن گفته بودند اما این‌گونه نیست.

    وی در پاسخ این سوال که «به‌عنوان رئیس اتحادیه به تاثیرگذاری این طرح امیدوار هستید؟» گفت: طرح، یک‌سری نقایص دارد. نقایص را به اتاق اصناف ایران و متولیان دیگر اعلام کرده‌ایم. طرح سه قسمت دارد: شناسه کالا، کد رهگیری و سامانه گارانتی. این طرح زمانی کامل می‌شود که این سه بخش به هم وصل شوند. شناسه کالا به‌تنهایی نمی‌تواند طرح را کامل کند. در مرحله بعد که احتمالاً اردیبهشت‌ماه خواهد بود کد رهگیری اضافه می‌شود و در بخش پایانی هم سامانه گارانتی اضافه می‌شود. در صورت اتصال این سه بخش طرح موفقی خواهد بود.

    وی در ارتباط با نمایشگاه تولید داخل که از 9 تا 13 دی‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد گفت: محصولات به نمایش‌ گذاشته‌شده در نمایشگاه، از نظر کیفیت ساخت، دست‌کمی از اجناس خارجی که قبلاً در بازار ایران حضور داشت نداشتند. صنعت ما واقعاً جای افتخار دارد. به‌خصوص یخچال‌های هوشمند ساخته‌شده توسط کارخانجات داخلی حتی از رقبای خارجی برتر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر