رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

شرکت‌ها قیمت‌ لوازم خانگی را هفتگی افزایش می‌دهند

کاهش ۵۰ درصدی تولید لوازم خانگی

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: اتحادیه پیشنهاد داده تا لوازم خانگی احتکاری کشف شده تحت نظارت اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت توسط شرکت‌های واردکننده بین واحدهای صنفی برای عرضه در بازار توزیع شود.

شرکت‌ها قیمت‌ لوازم خانگی را هفتگی افزایش می‌دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  فارس، محمد طحان‌پور گفت: بعد از توقیف لوازم خانگی احتکار شده در انبار، برخی از  شرکت‌های لوازم خانگی اعلام کردند که این لوازم  و قطعات مورد نیاز، با  ارز آزاد وارد کشور شده و به سازمان حمایت از مصر‌ف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نامه نوشته‌اند تا نسبت به قیمت‌گذاری آن اقدام کند، اما به دلیل عدم تعیین قیمت‌ جدید از سوی سازمان حمایت، کالاها را به بازار عرضه نکرده‌اند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه کالاهای کشف شده در این انبارها با عنوان کالای احتکاری از سوی سازمان تعزیرات توقیف شده است، افزود: با توجه به اینکه شرکت‌ها در انتظار قیمت‌گذاری از سوی سازمان حمایت بوده‌اند، اما به نظر ما این کالاها احتکار نبوده‌اند.

    وی اظهار داشت: لوازم خانگی کشف شده احتکاری فعلا توسط سازمان تعزیرات توقیف شده و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  پیشنهاد داده‌  تا این کالاها بعد از قیمت‌گذاری توسط سازمان حمایت، با  نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و توسط شرکت واردکننده بین واحدهای صنفی دارای پرونده کسب که از سوی اتحادیه معرفی می‌شود، برای عرضه در بازار توزیع شود.

    * کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی

    طحان پور با اشاره به توقف واردات در راستای حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: متاسفانه کسانی که شعار می‌دادند جلوی واردات را بگیرید و ما کالا تامین می‌کنیم، نه تنها کالای مورد نیاز بازار را تامین نکردند، بلکه ممنوعیت واردات برخی قطعات مورد نیاز در بخش لوازم خانگی منجر به کاهش 50 درصدی تولید لوازم خانگی در 5 ماه ابتدای امسال شد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تولید‌کنندگان داخلی برای تامین ارز مشکل دارند، ضمن اینکه مشکل گرانی تا 70 درصد مواد اولیه از ابتدای اردیبهشت تاکنون، قیمت تولید نهایی را به شدت افزایش داده است.

    وی با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات داخلی کاهش یافته است، گفت: برندهای خارجی هم به دلیل کمبود قطعات قادر به تولید نیستند.

    طحان‌پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اکنون قیمت‌گذاری لوازم خانگی چگونه انجام می‌شود، گفت: سازمان حمایت مجوز افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی را برای تولید‌کنندگان صادر کرده است، در حالی که تولید‌کنندگان به دلیل افزایش 60 تا 70 درصدی قیمت مواد اولیه کالاهای تولیدی خود را با قیمت بالا عرضه می‌کنند.

    * شرکت‌ها هفتگی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند

    وی افزود: مغازه‌داران و فروشگاه‌های لوازم خانگی را براساس لیست قیمت شرکت‌ها عرضه می‌کنند و شرکت‌ها هم به صورت هفتگی قیمت لوازم خانگی را افزایش می‌دهند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان با تاکید بر اینکه دولت باید دست از تجارت بردارد، گفت: در حال حاضر مواد اولیه تمام کارخانجات از قبیل، مس، فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی دولتی است، بنابراین با افزایش قیمت مواد اولیه کارخانجات تولیدی هم قیمت تولیدات خود را افزایش می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر