کیفیت لوازم خانگی داخلی چه زمانی ارتقا می یابد؟

عصر کالا- کارشناسان معتقدند تا زمانی که اقتصاد با واردات کالای بی کیفیت گره خورده و حمایت از تولیدکنندگان فقط درحد شعار است؛ تولید داخل ارتقای کیفیت نخواهد داشت.

کیفیت لوازم خانگی داخلی چه زمانی ارتقا می یابد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  باشگاه خبرنگاران، فرزاد هاشمی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مردم هنگام خرید کالا به دنبال کیفیت هستند،گفت:این امر نیازمند بهبود شیوه تولید و ارائه خدمات پس از فروش واقعی است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش کیفیت کالای ایرانی وجود دارد، گفت:تا زمانی که اقتصاد با واردات کالای بی کیفیت گره خورده و حمایت از تولیدکنندگان فقط درحد شعار  است؛ تولید داخل ارتقای کیفیت نخواهد داشت.

    هاشمی با بیان اینکه در یک دهه اخیر شاهد افزایش واردات کالای خارجی بودیم، اظهار داشت:در حال حاضر نزدیک به 70 الی 80 میلیارد دلار واردات کالا از جمله کالای چینی به کشور انجام می شود که این ارقام بیشتر از ظرفیت اقتصاد کشور است.


    محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در خصوص کیفیت کالای های ایرانی گفت:  در دهه های گذشته کالاهای ایرانی خدمات پس از فروش مناسب نداشتند  و این امر اثرات نامطلوبی در ذهن مردم گذاشته است.

    بهروز بنیادی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص استفاده مردم از کالاهای خارجی گفت : در ذهن مردم نهادینه شده است که کالاها با برند های معروف کیفیت دارند و این امر موجب شده تا این محصولات بازار فروش خود را داشته باشند.
    وی ادامه داد: صنایع داخلی باید با ارتقای کیفیت محصولات خود و تداوم این نوع تولید رضایت مشتریان را به سمت خود جلب کنند.

    این نماینده مجلس افزود: تولید کنندگان داخلی در بسیاری از زمینه ها توان تولید کالای با کیفیت را دارند اما در بعضی موارد به دلیل وابسته بودن به واردات کالای واسطه ای قیمت تمام شده محصولشان افزایش می یابد  که این امر  توان رقابت را از آنها می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر