برنامه غول چند ملیتی لوازم خانگی برای حضور در ایران

عصر کالا- مدیر پاناسونیک برنامه های این شرکت چند ملیتی برای حضور در ایران و راه اندازی خط تولید لوازم الکترونیکی خانگی را همراه با یک ابهام اعلام کرد.

برنامه غول چند ملیتی لوازم خانگی برای حضور در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بورس پرس، سوجی گامی که بعنوان مدیر  پاناسونیک در ایران فعال است، برنامه های این شرکت چند ملیتی برای حضور در ایران و راه اندازی خط تولید لوازم الکترونیکی خانگی را همراه با ابهامات و برخی موانع اعلام کرد و به ایرنا گفت: پس از برجام ، هیات 6 نفره ای از این شرکت چند ملیتی برای بررسی وضعیت موجود به ایران آمد و با انجام تحقیقاتی، اقدام به شناسایی شرکت های نزدیک به استاندارد پاناسونیک شد و درحال حاضر 200 تا 300 نفر به صورت مستقل و براساس خواسته های شرکت مشغول به کار هستند.

    وی ادامه داد: این شرکت کالاهایی دیگری نیز برای خط تولید دارد اما به دلیل اعمال برخی تحریم های بین المللی برخی از این کالاها که تکنولوژی آمریکایی دارند را نمی توان به ایران فروخت.
    این مقام مسئول در مورد برنامه های این شرکت چند ملیتی برای انتقال تکنولوژی و راه اندازی خط تولید لوازم الکترونیکی خانگی در ایران، گفت: در مرحله اول هدف گذاری و تقدم فکری تیم اقتصادی ما افزایش تعداد فروشگاه و شبکه های فروش در سطح کشور است تا براساس آن توجیه تولید داشته باشیم.
    سوجی گامی ادامه داد: تولید در داخل ایران ، مرحله دوم است. چرا که در مرحله اول باید درهای اقتصادی ایران باز شود و سرمایه گذاران بتوانند از نزدیک در جریان بازار قرار گیرند و در مرحله بعد ورود تکنولوژی و سرمایه مطرح می شود.

    وی گفت: تکلیف و تاکید 30 درصدی وزارت صنعت برای همکاری های ایرانی با طرف های خارجی ابهام دارد و تعیین نشد  این 30 درصد در زمینه تکنولوژی، قطعات یا قیمت است.
    براساس این گزارش، شرکت پاناسونیک سال 1918 توسط کونوسوکه ماتسوشیتا و با نام ماتسوشیتا تاسیس شد و امروزه در ردیف شرکت‌های بزرگ ژاپنی مانند سونی، هیتاچی، شارپ و توشیبا قرار دارد که به‌عنوان غول‌های صنایع الکترونیکی جهان شناخته می‌شوند. این شرکت سال 2012 به‌عنوان چهارمین تولیدکننده تلویزیون در جهان شناخته شده و سهام آن در بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا و بورس فیلیپین معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر