معاون تعزیرات تهران:

کالاهای احتکارشده در بازار عرضه می شوند

عصر کالا- معاون نظارت و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران و رئیس گشت های مشترک گفت: وارد هر انباری می شویم انبوهی از کالا می بینیم؛ مردم به هیچ وجه نگران کمبود کالا نباشند، کالاهای احتکارشده در بازار توزیع می شود.

کالاهای احتکارشده در بازار عرضه می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، بهمن حسن بیگی افزود: مالکان و واردکنندگان چه بخواهند و چه نخواهند کالاهایی را که احتکار کرده اند باید پس از صدور حکم در سطح بازار عرضه کنند.
    وی ادامه داد: کالاهای احتکارشده پس از صورت برداری بارگیری می شود و پس از تشکیل پرونده و صدور حکم به سطح عرضه برمی گردد. به مردم قول می دهیم که برای تنظیم بازار این کالاها را با نرخی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می کند، به بازار عرضه کنیم.
    حسن بیگی اظهار داشت: برخی صاحبان کالا، کالاهای مورد نظر خود را به صورت قطره چکانی توزیع می کنند تا از نظر دستگاه های نظارتی محکوم نشوند اما اینگونه توزیع هم اشکال دارد و با آنها برخورد قانونی خواهیم کرد.
    قاضی تعزیرات خاطرنشان کرد: هم اکنون تا زمانی که انبارها مملو از کالا است ما قصور اصلی درخصوص مشکلات بازار را از ناحیه مالکان این کالاها یا صاحبان شرکت های واردکننده می دانیم، هرچند دلالان هم در این میان مقصر هستند.
    حسن بیگی با بیان اینکه رصد انبارها جدی تر شده است، گفت: در جریان بازدید تعزیرات از انبارها به کالاهایی برمی خوریم که از سال 95 تاکنون نگهداری شده و این در حالی است که این کالاها با ارز با قیمت 2 سال قبل خریداری شده است و اکنون سودجویان می خواهند آن کالاها را به قیمت ارز آزاد عرضه کنند.
    رئیس گشت های مشترک تعزیرات تصریح کرد: محتکران علاوه بر لزوم توزیع کالا به نرخ مصوب در شبکه توزیع تا چندین برابر مبلغ کالای احتکارشده جریمه می شوند و برای اجرای قانون و برقراری نظم و آرامش در بازار با هیچ کس رودربایستی نداریم.
    معاون نظارت و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و امتناع از عرضه، شکایات خود را در سامانه 124 سازمان صنعت، معدن، تجارت یا سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی ثبت و پیگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر