زمان شناسنامه‌دار کردن کالاها

عصر کالا- پس از آنکه آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کد رهگیری و شناسه کالا از سوی هیأت دولت تصویب شد، زمانبندی برای اجرای این طرح در کالاهای متفاوت انجام شد تا وزارت صنعت ۲تا ۶‌ماه برای این فرایند فرصت داشته باشد.

زمان شناسنامه‌دار کردن کالاها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری، این طرح می‌تواند به مبارزه با قاچاق از مبدا کمک کند تا تشخیص کالای قاچاق و رسمی برای مشتریان و بازرسان امکان‌پذیر شود. این طرح جایگزین طرح شبنم و ایران کد خواهد شد که سال 93از سوی وزارت صنعت متوقف شده بود. براساس مصوبه هیأت دولت، درباره آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یک برنامه زمانبندی شده برای شناسنامه‌دار کردن کالاها درنظر گرفته شده است.

    براساس این مصوبه، برای سه گروه کالایی، مهلت زمانی دو، چهار و شش ماهه برای تهیه شناسنامه و تخصیص شناسه درنظر گرفته شده است. ماده یک این آیین‌نامه عنوان می‌کند وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است، عناصر توصیفی کالا را با همکاری ستاد، گمرک جمهوری اسلامی ایران و حسب مورد دستگاه‌هایی که طبق قوانین در قبال تولید، واردات، حمل و نگهداری و عرضه کالا دارای وظایف و اختیاراتی هستند، تعیین کند. همچنین برمبنای ماده 3، آیین‌نامه اجرایی شناسه و رهگیری کالا در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تهیه شناسنامه و تخصیص شناسه کالا، طبق اولویت‌ها برای برخی کالاهای دوماه، تعدادی دیگر از کالاها 4 ماه و برخی اقلام نیز 6 ماه زمان تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر