دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی:

مونتاژ، صنعت لوازم‌خانگی را فلج کرده است

عصر کالا- دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ضمن انتقاد از میزان تعرفه قطعات منفصله مربوط به صنعت لوازم خانگی اظهار کرد که مونتاژ صنعت لوازم خانگی را فلج کرده است. وی همچنین وجود پدیده تولیدات زیرپله‌ای در کشور را شرم‌آور دانست.

مونتاژ، صنعت لوازم‌خانگی را فلج کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حبیب‌الله انصاری در نشستی خبری با تاکید بر این که نباید کارخانجاتی همچون "ارج" و " آزمایش" از بین برود، اظهار کرد: با توجه به این که مردم نسبت به این که برندهایی از جمله کارخانه ارج و آزمایش تعلق خاطر دارند باید این تولید کنندگان مجددا احیاء شوند و امیدواریم که با سابقه دیرینه‌ای که این دو برند دارند با جذب سرمایه‌گذار خارجی و ایجاد تغییرات در فضای ماشین‌آلات مجددا بتوانیم این دو کارخانه را فعال کنیم.
    وی همچنین در پاسخ به وجود تولید کنندگان زیرپله‌ای در لوازم خانگی تصریح کرد: یکی از مسائل شرم‌آور در اقتصاد ما پدیده تولید کنندگان زیرپله‌ای است و باید واحدهایی که مجوز تولید ندارند از بین بروند و حتی در صورت اخذ مجوز نیز باید به کیفیت و تولید بهینه آنها توجه ویژه‌ای شود.
    دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: متاسفانه توسط برخی از اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه فلز و پلاستیک که مرتبط با صنعت لوازم خانگی است مجوزهایی صادر می‌شود که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست. آنچه مورد تایید ماست مجوزهایی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌شود و باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود، چرا که ارائه مجوز توسط برخی اتحادیه‌ها موجب شده تا محصولات بی‌کیفیت در بازار تولید شود.
    انصاری در بخش دیگری از صحبت هایش به طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: کارت‌های اعتباری در دوره‌های قبلی که مدنظر قرار گرفت پس از تغییراتی که درارتباط با آن رخ داد مزیتش از بین رفت و در حال حاضر نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است چنین طرحی مجددا مد نظر قرار گیرد، اما تا بدین لحظه اتفاقی رخ نداده و به طور حتم باید با اصناف، انجمن لوازم خانگی، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت توافقات لازم صورت گیرد.
    وی همچنین با انتقاد از میزان تعرفه‌های وارداتی، عنوان کرد: ایران بیشترین تغییر تعرفه در طول سال را دارد که به عنوان یک آفت محسوب می‌شود. در مورد برخی برندهای یخچال تعرفه وارداتی 74 درصد است اما وقتی به صورت منفصله قطعه وارد می‌شود تعرفه آن هفت درصد مدنظر قرار می‌گیرد که موجب مونتاژ شده و این پدیده صنعت لوازم خانگی را فلج می‌کند.
    دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در پاسخ به تاثیر تغییر نرخ ارز در قیمت لوازم خانگی، بیان کرد: به طور حتم نظر ارز نمی‌تواند بر اقتصاد ما بی‌تاثیر باشد و روی تولیدات، صادرات و واردات اثرگذار خواهد بود. علاوه بر این امیدواریم در قانون سرمایه‌ گذاری تجدید نظر و شرایط برای ورود سرمایه‌ گذاران خارجی به کشور فراهم شود.
    انصاری در مورد پدیده کوله‌بری نیز خاطر نشان کرد: قرار بود که با کوله‌بری معیشت کوله‌بران مدنظر قرار گیرد، اما متاسفانه این موضوع به پایگاهی برای واردات تبدیل شده و قابل تامل است.
    وی از برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران از دو تا پنجم آذرماه با حضور 20 کشور از مناطق مختلف جهان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و اعلام کرد: در این نمایشگاه انواع لوازم خانگی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و چند هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور خواهند داشت و با تولیدکنندگان داخلی مذاکره خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر