رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد

۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست کره‌جنوبی

عصر کالا- رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: کره‌جنوبی با چند برند مطرح خود توانسته است ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی ایران را به تصرف خود درآورد و راه پیشرفت و ترقی را در پیش گیرد.

۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست کره‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، صمدحسن‌زاده اظهار داشت: چند سال پیش طرح رتبه‌بندی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان را با همکاری خانه صنعت و معدن تبریز و سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار کردیم و به نظر می‌رسد برگزاری این طرح آثار بسیار مثبتی در افزایش رقابت میان شرکت‌ها داشته است.

    وی افزود: اگر روزی بتوانیم شرکت‌ها و واحدهای تولیدی منطقه و به‌ویژه استان آذربایجان‌شرقی را به شرایطی برسانیم که تبدیل به برندهای مطرح شوند اتفاق بزرگی است که برای تحقق این هدف باید حمایت‌های اساسی از این واحدها و شرکت‌ها صورت گیرد.

    حسن‌زاده تصریح کرد: کشور کره‌جنوبی با چند برند مطرح خود مثل ال.جی، سامسونگ، دوو و ... توانسته است 70 درصد بازار لوازم خانگی ایران را به تصرف خود درآورد و اقتصاد کره در سطح جهان سریع‌تر از سایر کشورهای مدعی راه پیشرفت و ترقی را در پیش گیرد.

    رئیس اتاق بازرگانی تبریز اذعان داشت: با این اوصاف ما هم در اتاق بازرگانی تبریز تلاش می‌کنیم در این عرصه رسالت و تکلیف خودمان را انجام دهیم و با تبدیل شرکت‌های مستعد به برندهای بزرگ، میزان صادرات این شرکت‌ها را به حد مورد انتظار برسانیم.

    این فعال اقتصادی یادآور شد: طبق هماهنگی‌هایی که با کارشناسان اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت صنعتی استان صورت دادیم، قرار است همایش بزرگ رتبه‌بندی شرکت‌های منطقه آذربایجان با عنوان «ایران تک» اوایل مهرماه برگزار شود.

    وی تاکید کرد: به هر حال هر همایشی ممکن است دارای نقاط ضعف و قوتی باشد و ما تلاش کرده‌ایم نقاط ضعف گذشته را در حد امکان برطرف کرده و همایش مطلوب و تاثیرگذاری را در سال جاری برگزار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر