ثبات نرخ لوازم خانگی تا پایان سال جاری

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: نرخ و تعرفه لوازم خانگی تا پایان امسال هیچ تغییری ندارد و کاهش تعرفه تنها به کالاهای ترجیحی مربوط می شود.

ثبات نرخ لوازم خانگی تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسکانیوز ،حمید غزنوی درباره نرخ لوزام خانگی در روزهای پایانی سال اظهار کرد: قیمت و همچنین تعرفه های لوازم خانگی تا پایان سال، تغییری نکرده است و کاهش تعرفه تنها به همان 23 ردیف کالای وارداتی از ترکیه تعلق می گیرد و تعرفه این 23 ردیف از کالاهای وارداتی ترکیه مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مبلمان وغیره از این پس با 30 درصد تعرفه به کشور وارد خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: نرخ و تعرفه کالاها تا پایان امسال هیچ تغییری نمی کند اما قیمت کالاها پس از عید هنوز مشخص نیست.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره توسعه فروشگاه های اینترنتی یادآور شد: تجربه نشان داده که فروشگاه های اینترنتی، خرید را برای شهروندان بسیار آسان تر از خرید سنتی می کند. افراد با خرید از فروشگاه های اینترنتی به سادگی می توانند در هزینه و زمانشان صرفه جویی کنند. ازطرف دیگر فروشگاه های اینترنتی به توسعه کالاهای مختلف کمک می کند و این موضوع به نفع فروشندگان است.

    غزنوی ضمن اشاره به کالاهای قاچاق خاطر نشان کرد: فروشگاه های اینترنتی با وجود تمام مزایایی که دارد اما اگر به درستی کنترل نشود و از ضوابط خاصی پیروی نکند، ممکن است زمینه ورود کالاهای قاچاق به کشور را نیز فراهم کند. کالاهای قاچاق موجود در بازار و فروشگاه ها، در معرض دید هستند و مغازه داران به راحتی نمی توانند این نوع کالاها را به فروش برسانند اما آن دسته از کالا ها که در اینترنت به فروش می رسد، در معرض دید مسولان قرار نمی گیرد.

    وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از کالاهای قاچاق از دید مسولان خارج می شود؛ در گذشته نیز هنگامی که خواستند از فروش کالاهای قاچاق در بازار جلوگیری کنند، جنس قاچاق تنها از معرض دید خارج شد و به صورت پنهانی فروخته می شد.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی راهکار مناسب برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور را ایجاد کد شناسایی کالا در گمرک دانست و تصریح کرد: تاکنون برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور فعالیت های بسیاری انجام شده اما همانطور که مشخص است، هیچکدام ازاین راهکارها نتیجه بخش نبود.

    غزنوی ادامه داد: بنظر من راهکار مناسب برای جلوگیری از ورود جنس قاچاق به کشور، این است که دولت بتواند بازار را به دست بگیرد. وزارت صنایع کشور به منظور جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق در بازار در نظر دارد که با ایجاد کد شناسایی کالا در گمرک، تمام کالاها را کنترل کند. این اقدام که بهترین و موثرین ترین راه جلوگیری از ورود جنس قاچاق به کشوراست، هنوز اجرایی نشده اما پس از اجرا به سرعت تاثیراتش نمایان می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر