رئیس اتحادیه لوازم خانگی خبر داد:

افزایش ۶ درصدی قیمت لوازم خانگی

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش حدود شش درصدی قیمت لوازم خانگی به دنبال افزایش نرخ دلار در هفته‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد که این افزایش قیمت رکود در بازار را تشدید خواهده کرد.

افزایش ۶ درصدی قیمت لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمد طحان پور گفت: قیمت لوازم خانگی وارداتی درهفته‌های اخیر پنج تا شش درصد افزایش پیدا کرده است که این افزایش قیمت به بالا رفتن نرخ دلار مرتبط است.

    وی افزود:‌ قیمت کالاهای مواد اولیه تولید داخل مثل فولاد، مس و محصولات کارخانه‌های مادرافزایش یافته است و تولیدکنندگانی که این مواد را خریداری می کنند می‌گویند به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه مجبورهستند که کالاهای‌شان را گران کنند.  

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی همچنان در رکود قرار دارد گفت: در حال حاضرمحصولات داخلی به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه و کالاهای وارداتی هم به دلیل گران شدن دلار با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، البته ما به عنوان اتحادیه این افزایش قیمت را قابل قبول نمی‌دانیم چرا که وقتی کالایی در انبار است و قبل از گران شدن دلار وارد شده است نباید قیمت آن افزایش پیدا کند. 

    وی افزود:‌ این وظیفه سازمان حمایت است که بازار قیمت‌ها را نظارت و رصد کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد، افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که کالایی گران وارد شود اما وقتی کالا در انبار وجود دارد گرانی دلار نباید باعث گران شدن کالاها بشود. 

    طحان پور تصریح کرد: گران شدن کالاها پس از بالا رفتن نرخ ارز برای اقتصاد ما تبدیل به یک عادت شده است و تاثیر آن هم در بازار منفی است، شاید گردش کاذبی در بازار ایجاد کند اما رکود را تشدید خواهد کرد و باعث می‌شود مردم به جای خرید کالای جدید ترجیح می‌دهند وسایل قدیمی‌شان را تعمیر کنند.  

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه تاثیر کارت اعتباری در رونق بازار لوازم خانگی گفت: کارت اعتباری هیچ تاثیری در بازار لوازم خانگی نداشت و عملا رونقی ایجاد نکرد چرا که روش از ابتدا روش اجرایی مناسبی نداشت، ‌ با وجود اینکه اصل این کار حمایت از تولید داخلی بود اما در عمل به اهداف خود نرسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر