حضور ۲۰ کشور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران

عصر کالا- دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران از حضور ۲۰ کشور جهان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در تهران خبر داد.

حضور ۲۰ کشور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی لوازم خانگی برگزار خواهد شد، بیش از 430 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و تهران از 2 تا 5 آذر میزبان کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، صاحبان صنایع و صد‌ها شرکت تولید کننده لوازم خانگی داخلی و خارجی  است که جدیدترین تولیدات و خدمات خود را در دید مخاطبان قرار دهند.

    وی افزود:از میان شرکت کنندگان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران، 294 شرکت داخلی و 136 شرکت خارجی هستند.
    حبیب اله انصاری افزود: چین، ترکیه، ایالت جورجیا، ایتالیا، آلمان، کره جنوبی، تایلند، تایوان، ژاپن، مالزی، اندونزی، اسلوونی، اسلواکی، لهستان، چک، هلند، اسپانیا، فرانسه و سوئیس کشورهایی هستند که در کنار شرکت های ایرانی تولیدات و خدمات خودشان را ارائه می کنند.
    وی با بیان اینکه امسال تلاش کردیم حضور شرکت های داخلی را در نمایشگاه بیشتر توسعه دهیم، تاکید کرد : حضور شرکت های ایرانی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی بیش از 13 درصد افزایش یافته است.
    انصاری افزود: در این نمایشگاه انواع یخچال، یخچال فریزر، فریزر، کولر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، بخاری، آبگرمکن، پکیج، شومینه، سیلندر گاز، کباب پز، جاروبرقی، اتو، آبمیوه گیری، سشوار چرخ گوشت، پنکه، آسیاب، سرخ کن، چای ساز، ساعت، چرخ خیاطی، انواع لوازم ظروف چینی، بلور و کریستال، تفلون، نقره، ملامین، استیل، سرویس آشپزخانه، انواع لوازم صوتی و تصویری، تلویزیون، ضبط صوت، دی وی دی و آبسردکن، انواع سینک، هود، هواکش، سماور، تصفیه آب، سبزی خردکن و قطعات مربوط به صنعت لوازم خانگی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
    دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری همایش صنعت، نمایشگاه بازار و چندین کارگاه و نشست تخصصی از برنامه های جانبی هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران خواهد بود.
    انصاری افزود : همچنین قرار است در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یابند و با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشورمان وارد مذاکره شوند.
    وی معرفی توانمندی های صنعت لوازم خانگی کشورمان به جامعه، ارائه نوآوری ها و ابتکارات در چرخه تولید لوازم خانگی، مقایسه لوازم خانگی هم گروه و شناسایی مزیت ها، شناسایی نظر مردم از محصولات ارائه شده براساس اصول مشتری مداری و بررسی نظر مشتری، ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات تجاری، توسعه بازار داخلی و صادرات افزایش سطح تولید در صنعت لوازم خانگی، توسعه و تعمیق ارتباط تولید کنندگان محصولات نهایی و قطعه سازان توسعه و ترویج فرهنگ استفاده مردم از لوازم خانگی ملی (ساخت کشورمان)، ایجاد فضایی برای تحقیق و ارزیابی صنعتگران، متخصصان، کارشناسان و دانش پژوهان از صنعت لوازم خانگی و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.
    وی گفت: این نمایشگاه با شعار زندگی شیرین ایرانی، در خانه زیبای ایرانی، با لوازم خانگی خوب ایرانی برگزار می شود.
    دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در ادامه گفت: گردش مالی تولید لوازم خانگی در کشور 8 میلیارد دلار است و 75 درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور نیز در داخل تولید می شود.
    انصاری تاکید کرد: لوازم خانگی تولیدی کشورمان از نظر کیفیت کاملاً با کالای کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، برزیل، ترکیه و آمریکا قابل رقابت است. با این وجود قیمت برخی محصولات داخلی تا 50 درصد ارزان تر از کالای مشابه خارجی است.
    وی گفت:? در حال حاضر، برخی از محصولات لوازم خانگی تولید داخل از جمله کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به دیگر کشورها صادر می شود و سالانه بیش از 300 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.
    در صنعت لوازم خانگی کشور 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ به صورت رسمی فعال هستند 100 هزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.
    هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران از 2 تا 5 آذر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر