دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی

عصر کالا- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش متوسط پنج درصدی لوازم خانگی خبر داد و علت آن را نیز اعلام کرد

دلیل افزایش قیمت لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی  با اشاره به اینکه در مورد لوازم خانگی مختلف بررسی قیمت‌ها طی یک ماه گذشته مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: حدود یک ماه است که شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی به دلایل مختلف هستیم و پس از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که قیمت لوازم خانگی تولید داخل به طور متوسط پنج درصد نسبت به یک ماه گذشته رشد داشته و لوازم خانگی خارجی نیز بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

    وی در مورد دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: افزایش پنج تا 20 درصدی قیمت فولاد و پتروشیمی به عنوان مواد اولیه در تولید لوازم خانگی و نیز تحولات قیمت ارز در بازار از علل اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی به شمار می‌رود.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: در صورتی که شرایط بازار دستخوش تغییر نشود و همچنان شاهد افزایش قیمت دلار باشیم به طور حتم قیمت لوازم خانگی نیز با رشد قیمت همراه خواهد بود اما اگر جلوی افزایش قیمت دلار در بازار گرفته شده و برای این مسئله چاره‌اندیشی شود، قیمت لوازم خانگی با افزایش روبرو نخواهد بود.

    پس از افزایش قیمت پنج تا 20 درصدی فولاد و پتروشیمی زمزمه‌های افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار به گوش رسید و در ابتدای امر برخی برندهای مختلف تخفیف‌های خود را به میزان متفاوتی که از پنج درصد شروع می‌شد، حذف کردند. علاوه بر این به صورت رسمی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اعلام کرد که به دلیل شرایط پیش آمده در بازار و نیز افزایش قیمت مواد اولیه پس از ماه صفر شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی خواهیم بود هر چند که در آن زمان میزان این افزایش پیش‌بینی نشده بود.

    در نهایت پس از گذشت ماه صفر، تحولات ادامه‌دار بازار ارز در راستای افزایش قیمت دلار و نیز افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی‌ها، قیمت لوازم خانگی نیز بی‌نصیب نماد تا شاهد افزایش پنج درصدی قیمت محصولات داخلی در این حوزه و نیز افزایش بیش از پنج درصدی محصولات خارجی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر