سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد؛

دریافت ۱۳۷۹۶۵ شکایت در خصوص کالا و خدمات در ۹ ماهه امسال

عصر کالا- در ۹ ماهه امسال، ۱۳۷ هزار و ۹۶۵ فقره شکایت در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شد که ۹۲ درصد آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند و ۸ درصد باقیمانده نیز در مرحله رسیدگی است.

دریافت ۱۳۷۹۶۵ شکایت در خصوص کالا و خدمات در ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، بر اساس گزارش ارایه شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، 66 درصد شکایت‌های دریافتی به صورت تلفنی، 16 درصد حضوری و 18 درصد باقیمانده به صورت کتبی بوده است.
    از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده 54 هزار و 693 فقره معادل 40 درصد متخلف و 71 هزار و 874 فقره معادل 52 درصد غیر متخلف شناخته شده اند و حدود 11 هزار و 398 فقره دیگر (معادل 8 درصد) نیز در حال بررسی است.
    از سوی دیگر 92 درصد شکایت‌ها مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گرفتند و 8 درصد باقیمانده نیز به دلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست‌ نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.
    117 هزار و 192 فقره ( معادل 85 درصد) از شکایتهای دریافتی مربوط به کالا و 20 هزار و 773 فقره( معادل 15 درصد) مربوط به خدمات است.
    بیشترین گزارش‌ها و شکایت‌های دریافتی در حوزه کالا مربوط به نان، میوه، سبزی و پوشاک و در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاورین املاک بوده است.
    بر اساس نوع تخلف نیز همچنان گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.
    همچنین بر اساس تدابیر انجام شده در 9 ماهه امسال، از مجموع شکایت‌های دریافتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، پنج هزار و 87 فقره ( معادل 3 درصد) از شکایت‌های دریافتی با ارزش بیش از 112 میلیارد و 242 میلیون و 78 هزار ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر