یک مقام مسئول مطرح کرد؛

شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان

کدام محصولات برقی شناسنامه می‌گیرند؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شناسنامه‌دار شدن لوازم خانگی، طرح خوبی است، اما شاید با عجله صورت گرفت.

شناسنامه دار کردن لوازم خانگی نیازمند آموزش به فروشندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی  درباره طرح شناسنامه دار کردن لوازم خانگی تا 15 دی،  اظهار کرد: طرح شناسنامه دار شدن لوازم خانگی که مشمول 10 محصول می‌شود، طرحی است که توسط دولت تصویب شد. البته این طرح نیاز زمان بیشتری است که  شاید نتوان در این مدت کوتاه، نتیجه آن را دید.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: هم اکنون، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده از این طرح اطلاعی ندارند و آموزش های لازم را در این باره ندیده اند. بهتر بود تا قبل از اجرای یک طرح مراحل اجرایی شدن آن را به صنف مربوط گزارش کنند.میری با اشاره به اینکه این طرح (شناسنامه دار کردن لوازم خانگی) ابتدا باید در روی کالا‌های خارجی اعمال شود،  اظهار کرد:لوازم خانگی خارجی باید در اولویت طرح شناسنامه دار کردن قرار بگیرند چرا که کالا‌های ایرانی، نمی‌توانند جزو کالا‌های قاچاق باشند.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه گفت: قرار شده است که از 5 دی تا 5 بهمن خرده فروشی ها، فرم خود را به اتحادیه‌ها بدهند؛ این در حالی است که قبل از 15 دی ماه، به سامانه #7777*4* این اطلاعات را به این سامانه (سامانه تجارت بازرگانی) ارجاع می‌دهند.

    گفتنی است، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس ماده 13 قانون و آیین‌نامه اجرایی ماده 13، 10 قلم لوازم خانگی پرمصرف تا تاریخ‌های معین باید شناسنامه‌دار شوند.

    وی توضیح داد: این 10 قلم شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، کولر گازی و اسپیلت، ماکرو ویو، جاروبرقی، اتوبرقی، پکیج، چرخ خیاطی خانگی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی می‌شوند.

    دهقانی‌نیا با تفکیک این کالا‌ها در دو حوزه واردات و تولید داخل، افزود: تاریخ الزام ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه برای کالا‌های وارداتی 15 بهمن 98 و تاریخ الزام ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه برای کالا‌های تولید داخل 15 دی 98 مقرر شده است.

    به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این اقلام اگر تا تاریخ معین شناسه‌دار نشوند براساس قانون ظن قاچاق و کالای قاچاق تشخیص داده می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر