افزایش ظرفیت تولید و اشتغال صنعت قم در سال ۹۵

عصر کالا- رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: با تلاشهای دولت یازدهم برای ارتقا وضعیت صنعت استان، حدود ۲۵۰ میلیون تن به ظرفیت تولید واحدهای صنعتی قم افزوده شد و به این ترتیب ظرفیت اشتغال و تولید استان افزایش یافت.

افزایش ظرفیت تولید و اشتغال صنعت قم در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالاب به نقل از  ایسنا، احمد ذاکری با اشاره به وضعیت صنعت استان در دولت تدبیر و امید گفت: برای تقویت بخش صنعت استان، استقرار کارخانه های جدید و همچنین گسترش توان تولید واحدهای صنعتی موجود در دولت یازدهم، بیش از 25 هزار و 230 میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی با مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت استان قم صورت گرفت.

    وی افزود: علاوه بر این اقدام ها، اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در دولت یازدهم تصویب و اجرا شد که در همین رابطه از ابتدای اجرای طرح در تیر ماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه سال جاری، 141 واحد صنعتی در استان قم از این تسهیلات استفاده کرده اند.

    وی ادامه داد: از این تعداد 126 واحد تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه درگردش به مبلغ یک هزار و 884 میلیارد ریال و 15 واحد تسهیلات خود را برای تامین سرمایه ثابت به مبلغ 189 میلیارد ریال دریافت کردند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته، شرایط برای تبدیل شدن استان به یکی از مهمترین قطب های تولید لوازم خانگی کشور فراهم شده و این حرکت عملی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

    ذاکری افزود: در این مدت، مشارکت مطلوب دولت با بخش خصوصی باعث شد، تنها در یکی از واحدهای بزرگ صنعتی تولید لوازم خانگی قم، بیش از یک میلیون و 430 هزار دستگاه لوازم خانگی از قبیل یخچال، ماشین لباسشویی، انواع کولرهای آبی و گازی، اجاق های ماکروویو خانگی و جاروبرقی با بهترین کیفیت و استانداردهای بین المللی تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه شود.

    وی با اشاره به این که در دولت یازدهم، کارخانه های بسیاری تاسیس و یا احیا شد، بیان کرد: در این مدت علاوه بر کارخانه هایی که احداث شدند، تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی همچون کارخانه تولید کننده ورق های فولادی نیز از شرایط رکود خارج شده و توانستند سطح تولید خود را به چندین برابر افزایش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر