آغاز تولید لوازم خانگی برند کره‌ جنوبی در ایران

عصر کالا- روز گذشته یکی از بزرگترین کارخانجات لوازم خانگی کشور در کیلومتر ۱۶ جاده قدیم تهران کار خود را آغاز کرد.

آغاز تولید لوازم خانگی برند کره‌ جنوبی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران، این صنعت که با 100 میلیون دلار سرمایه ایجاد شد توانست برای 2700 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند. وقتی وارد این کارخانه شدیم نخستین موضوعی که بسیار به چشم می‌آمد تجهیزات و ماشین‌آلات آنها بود.ماشین‌آلاتی جدید و مدرن که می‌تواند خیلی زود ایران را در زمره صادر‌کنندگان لوازم خانگی قراردهد.در حال حاضر بخشی کمی از محصولات تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود اما این امر آنچنان پایدار نیست که بتوان به آن تکیه کرد. حال مجموعه‌ای که زمانی مونتاژ کار بود و اکنون تولید‌کننده واقعی شده است می‌خواهد بزودی صادرات به منطقه را شروع و ایران را در صادرات لوازم خانگی تبدیل به هاب منطقه کند.این مجموعه توان تولید 2 میلیون دستگاه را دارد و البته این عدد افزایش بیشتری خواهد یافت. حضور کره‌ای ها در خطوط تولید توجه خیلی‌ها را جلب کرد.یکی از کارگران گفت:برای انتقال تکنولوژی و استفاده از ماشین‌آلات نمایندگان کره حضور یافته‌اند. محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خطوط تولید لوازم خانگی برند کره‌ای گفت:تا پیش از این ما وارد‌کننده لوازم خانگی کره‌ای بودیم ولی در راستای اقتصاد مقاومتی سعی کردیم برند شرکت کره‌ای وارد کشور شود. این مجموعه با سرمایه‌گذاری که انجام داده است می‌تواند در بازار لوازم خانگی به عنوان یک رقیب جدی حضور پیدا کند. دیگر نیازی به واردات لوازم خانگی کره‌ای نیست.
    تا قبل از این سرمایه‌گذاری تولید‌کنندگان لوازم خانگی دولت را برای افزایش تعرفه واردات تحت فشار قرار می‌دادند و می‌گفتند مردم باید تنها از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی خریداری کنند.ولی با تولیدی که برندهای مختلف در پیش گرفتند دیگر مردم مجبور نیستند کالاهای بی‌کیفیت و قیمت بالا خریداری کنند.بدین جهت با ایجاد فضای رقابتی تولیدکنندگان داخلی هم برای تولید کیفی با قیمت مناسب باید اقدام‌های لازم را انجام دهند. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد:توسعه صادرات غیر نفتی تنها با حضور سرمایه‌گذاران خارجی به دست می‌آید.لذا باید از برندهای معتبر بخواهیم که در ایران سرمایه‌گذاری کنند و با انتقال تکنولوژی باعث پیشرفت صنعت ایران شوند.متأسفانه در کشور بیش از 100 یخچال ساز، اجاق گاز و... داریم که هر کدام مدعی حضور در بازار هستند.حال اگر این واحد‌ها با یکدیگر ادغام شوند ضمن برندسازی می‌توان به تولید مناسب با هدف گرفتن سهم بیشتر از بازار جهانی برنامه‌ریزی کرد. محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به خبرنگار ما گفت:خط تولید لوازم خانگی با برند کره مونتاژ نیست و چه بسا نسبت به برخی از تولید‌کنندگان داخلی درصد ساخت داخل آن بیشتر است.برخی از تولید‌کنندگان مونتاژ کار هستند اما خود را تولید‌کننده داخلی معرفی می‌کنند.از آنجا که این برند کره‌ای توانست وارد ایران شو د وزارت صنعت نیز مانندسایر صنایع در مباحث مختلف این مجموعه را مورد حمایت قرار می‌دهد.
    یکی از کارشناسان حوزه لوازم خانگی هم هنگام بازدید از این کارخانه به خبرنگار ما گفت:یکی از بهترین خطوط لوازم خانگی در ایران شکل گرفته است.خوشبختانه این مجموعه با داخلی‌سازی که انجام داده است می‌تواند رقیب خیلی جدی برای سایر تولید‌کنندگان باشد.لذا توصیه می‌شود از هم‌اکنون تولید‌کنندگان داخلی برای توسعه مدل و روزآمد کردن خود برنامه‌ریزی کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:تولید‌کننده‌ای در ایران موفق خواهد شد که بتواند خواسته مشتریان را به لحاظ قیمت، کیفیت، تنوع و کارآیی پاسخ دهد.از آنجا که این صنعت جزو صنایع حمایتی دولت است معتقدم می‌تواند با سرعت بیشتری پیشرفت کند.البته بزودی هم دومین برند کره‌ای لوازم خانگی در ایران کار تولید داخلی خود را شروع می‌کند. حال با تولید لوازم خانگی کره‌ای در ایران به نظر می‌رسد قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا کند. حمیدرضا هاشم نیا مدیرعامل این کارخانه گفت:سعی ما این است که قیمت‌ها را رقابتی نگه داریم و 30 درصد محصولات تولیدی را به کشورهای همسایه صادر کنیم. برای اخذ مجوزهای صادراتی، مذاکراتی با شرکت کره‌ای انجام شده است تا محصولات تولید در این شرکت با برند سامسونگ و عنوان «ساخت ایران» به بازارهای منطقه صادر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر