معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست بررسی زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی عنوان کرد:

برنامه ریزی برای تحقق نهضت ساخت داخل درصنعت لوازم خانگی

عصر کالا- معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر بسترسازی برای تحقق نهضت ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی گفت: محدودیت های بین المللی فرصتی در اختیار ما قرار داد که باید از آن استفاده کنیم و توان تولید خود را در صنایع راهبردی بیش از پیش افزایش دهیم.

برنامه ریزی برای تحقق نهضت ساخت داخل درصنعت لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، مهدی صادقی ‌نیارکی در نشست بررسی وضعیت زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی که با حضور علی آقامحمدی «رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» برگزار ‌شد، به مرور سلسله نشست های هم اندیشی بررسی زنجیره تامین چهار صنعت راهبردی پرداخت و خواستار تدوین نقشه راه برای توسعه صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در کشور شد.

    معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: سیاستگذاری در این نشست ها بر توانمند سازی زنجیره ها اعم از زنجیره تولید و ارزش متمرکز است. ایجاد همکاری مشترک و تقسیم کار در بخش تشکل ها و صنایع پیشران و دستگاه های اجرایی از جمله رویکردهای وزارت صنعت برای توسعه این صنعت است.

    وی با تاکید بر تجمیع تقاضا در کل زنجیره بیان کرد: در صدد هستیم با همکاری صاحبنظران صنعت لوازم خانگی و با توجه به پتانسیل ها وظرفیت های موجود در این بخش ، نقشه راه مشخصی برای حداکثر سازی تولید وصادرات در این صنعت تدوین شود .

    معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: باید مسیر منسجمی برای این صنعت طراحی شود و نگاه تامین و لجستیک مشترک در این صنعت شکل بگیرد.

    وی افزود: پیشتازان این صنعت باید در قالب مجموعه ای منسجم برنامه های توسعه ای در حوزه توسعه ساخت داخل، توسعه برند، نوآوری رسوخ فناوری ودانش فنی و... در این صنعت طراحی نمایند.

    معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: جهش تولید در انواع لوازم خانگی با رعایت الزامات و استانداردهای مصرف انرژی و زیست‌ محیطی، توسعه صادرات برخی لوازم خانگی به کشورهای همجوار و توازن و پایداری نسبی زنجیره تامین در این صنعت متناسب با شرایط موجود از جمله اهدافی است که در این برنامه اجرایی بدنبال آن هستیم.

    صادقی‌ نیارکی با بیان این که به منافع تمام تولیدکنندگان در این صنعت در کنار حفظ منافع مصرف کننده توجه داریم، بیان کرد: ما در زنجیره صنعت لوازم خانگی باید به این ترتیب جلو برویم که پیشران‌ها را تعریف کنیم و این پیش‌ران‌ها با توجه به توانایی‌هایی‌ که دارند، حرکت کنند و مراکز تحقیق و توسعه در این واحدها ایجاد شوند و توسعه یابند و صنایع کوچک‌تر در ذیل آن‌ها اقداماتی براساس منافع جمع انجام دهند.

    معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه ما در وزارت صمت می خواهیم سیاستگذاری کلان برای توسعه این صنعت را با همکاری شما آغاز نماییم، اضافه کرد: محدودیت های اعمال شدهیک فرصت در اختیار ما قرار داد که باید از آن استفاده کنیم و توان خود را بیش از پیش برای حداکثر سازی در تولید وصادرات افزایش دهیم.

    صادقی‌نیارکی با تاکید بر همکاری و تفاهم فعالان این حوزه برای تدوین برنامه اجرایی توسعه صنعت لوازم خانگی گفت: با تدوین برنامه راهبردی برای این صنعت همه زنجیره صنعت مورد حمایت قرار خواهد گرفت و قطعه سازها و بنگاه های کوچک ومتوسط در کنار پیشران ها رشد خواهند کرد.

    وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رویکردهایی که برای توسعه این صنعت مطرح شد، دستور جلسه بعدی برنامه ریزی برای همکاری مشترک و تقسیم کار بین بخش های مختلف زنجیره خواهد بود تا جلسات بعد تر با فضای روشن‌تری در راستای گسترش زنجیره ارزش قدم برداریم.

    وی افزود: یکی از سیاستگذاری های وزارت صمت براین موضوع هدفگذاری شده است که تا پایان این دولت ریل‌گذاری برای توسعه این صنعت راهبردی انجام شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر