نفس صنعت نساجی کشور به شماره افتاد

ورشکستگی ۵۵درصدی تولیدی‌های بازار

عصر کالا- قدیمی نژاد گفت: حدود ۵۵ درصد تولیدی های بازار به دام تعطیلی گرفتار شده اند و بخش زیادی از تولیدی ها در حالت ورشکستگی قرار دارند.

ورشکستگی ۵۵درصدی تولیدی‌های بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر الا»به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه با اشاره به اینکه عمده ی تولیدکنندگان با مشکلاتی نظیر کاهش نقدینگی و در پی آن افزایش حجم چک های برگشتی در بازار اظهار داشت: حدود 55 درصد تولیدی های بازار در دام تعطیلی گرفتار شدند و بخش زیادی از افراد در حال ورشکستگی هستند.


    وی با بیان اینکه واردات بی رویه تولیدات خارجی تأثیر بسیاری بر بازار مولد کشور داشته است، ادامه داد: بی توجهی های سازمان های ذیربط در سال های گذشته موجب شد تا تولیدکنندگان در بازار به سوی واردات تولیدات خارجی و تعطیل کردن واحد های صنفی خود کنند.

    رییس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در این راستا افزود: کنترل و برنامه ریزی سازمان های مربوطه بر روند واردات تولیدات خارجی از دیگر کشورها و همچنین لزوم نظارت دستگاه های ذیربط بر فعالیت دلالان و سودجویان که سهم بسیاری در تضعیف بازار را داشته اند از مقدمات بهبود وضعیت بازار است.

    وی ادامه داد: کاهش تعرفه های گمرکی سبب افزایش رغبت افراد برای واردات و تضعیف بازار مولد کشور شده در حالیکه عمده کشورها تعرفه های گمرکی خود را افزایش می دهند تا مردم به سمت تولید سوق پیدا کنند.

    قدیمی نژاد با اشاره به اینکه برخی از بانکهای کشور با ارائه ی سود های بالا به سراغ بنگاه داری رفته اند، تصریح کرد: بانک های کشور باید تسهیل گر روند تولید باشند، اما اقدامات بانک‌ها در این اواخر موجب تضعیف و بروز مشکل در سیستم اقتصادی کشور شده است لذا بازنگری در فعالیت بانک ها و شفاف سازی عملکردشان یکی دیگر از مقدمات بهبود وضعیت نابسامان بازار خواهد بود.

    وی در خصوص کیفیت تولیدات داخلی اشاره کرد: تولیدات کشور از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار دارد، اما کمبود دستگاه های لازم برای تولید انبوه با کیفیت، از عوامل اصلی کاهش سرعت تولید است که در صورت حمایت دولت افراد مستعد حضور در بازار های جهانی برای رقابت با تولیدات خارجی خواهند بود.
    CloobTelegram

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر