صادرات ایران به چین افزایش یافت

عصر کالا- بر اساس آخرین آمارها ارزش کل صادرات ایران به چین در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

صادرات ایران به چین افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، ارزش کل صادرات ایران به چین در سال 2017 میلادی با 25.2 درصد رشد ارزشی، به رقمی معادل 18 میلیارد و 580 میلیون دلار رسیده است.

    مهمترین اقلام صادراتی ایران به چین شامل نفت خام، انواع پلی اتیلن، متانول، گوگرد، استیرن، سنگ آهن، سنگ مس، مس تلخیص شده، سنگ کروم، سنگ سرب، سنگ روی و سنگهای مرمر و تراورتن  در سال 2017 بوده است.

    گفتنی است که حجم مبادلات تجاری ایران و چین در این سال بیش از 38 میلیارد دلار بوده است و بر اساس آنچه مسئولان اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده‌اند هدف گذاری مبادلات تجاری با چین در سال 2018، رقمی معادل 50 میلیارد دلار تعریف شده است.

    از سوی دیگر در مجموع طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت و قیمت مواد خام در دنیا، روند مبادلات تجاری ایران و چین رو به کاهش بوده است.

    آماری که در سال 2014 از مجموع مبادلات تجاری ایران و چین اعلام شده عددی نزدیک به 52 میلیارد دلار بوده است. در سال 2015 این رقم به 34 میلیارد دلار رسید و در پایان سال 2016 این میزان به 31 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد هر چند در سال 2017 این رقم مجددا افزایشی شد و به مرز 40 میلیارد دلار نزدیک شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر