معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

عصر کالا- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی برای سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیون دلار و برای سال ۹۹حدود ۱۶۰۰میلیون دلار و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳ هزار میلیون دلار است.

پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پایگاه خبری گسترش، رضا رحمانی، در جلسه هم‌اندیشی که با حضور روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولید‌کنندگان لوازم‌خانگی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

    وی افزود: سال 2013 ارزش تولیدات لوازم‌خانگی به 431 میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود نرخ رشد واقعی سالیانه آن طی سال‌های 2020 – 2013 به حدود 4.8 درصد برسد. سهم قاره‌ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه 54 درصد، اتحادیه اروپا 18.3 درصد و امریکای شمالی 16.5 درصد است.
    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال این صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکت‌های Haier، Areelik، لوازم‌خانگی Ge، miele، و لوازم‌خانگی LG و Samsung می‌شوند.
     به گفته رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم‌خانگی در ایران به بیش از 50 سال می‌رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم‌خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را برای استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریت‌های خود دارد.
    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید پذیرفت که مشتریان مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلکه این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با خواسته‌های بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند.
    رحمانی با اشاره به چشم‌انداز توسعه صنعت لوازم‌خانگی ایران در افق سال 1404 بیان کرد: بر اساس این چشم‌انداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالیانه 16 میلیون دستگاه و صادرات 3 میلیارد در صنعت لوازم‌خانگی مدنظر قرارگرفته است.
    وی به اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: ایجاد حداقل یک نام و نشان و تجاری در سطح بین‌الملل، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همچنین رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوری‌های جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی است.
    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاری صنعت لوازم‌خانگی تا افق سال 1404 اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال 96 حدود 2.7 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود  3.2 میلیون دستگاه و برای سال 1404حدود 4 میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید ماشین لباس‌شویی تا پایان سال 96حدود 2.5 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود3.2 میلیون دستگاه  و تا سال 1404حدود  4 میلیون دستگاه خواهد بود.
    رحمانی ادامه داد: هدف‌گذاری برای تولید کولرآبی تا سال 96حدود  2.4 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود  2.7 میلیون دستگاه و تا سال 1404حدود 3میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید اجاق‌گاز در سال 96حدود  3.5 میلیون دستگاه و تا پایان سال 99حدود 4 میلیون دستگاه و برای سال 1404حدود 5 میلیون دستگاه است.
    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی برای سال 96حدود  نیم  درصد و برای سال 99حدود  7 دهم درصد  و برای سال 1404حدود  یک درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر