رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی اعلام کرد:

تخلف در واردات گوشی تلفن همراه به جای یخچال هوشمند

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: برخی واردکنندگان به دلیل تقاضای بازار، درخواست واردات یخچال هوشمند را در سامانه ثبت سفارش به ثبت رسانده اما به جای آن گوشی تلفن همراه وارد کشور کرده اند.

تخلف در واردات گوشی تلفن همراه به جای یخچال هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «مهدی محبی» افزود: اکنون بسیاری از یخچال های هوشمند قابلیت استفاده از سیم کارت دارند و برخی سوء استفاده کنندگان با آگاهی از این موضوع درخواست واردات چنین یخچال هایی را داشته اند اما از مجوز آن برای واردات گوشی تلفن همراه استفاده کرده اند.
    محبی خاطرنشان ساخت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آگاهی از این موضوع و در هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصمم به اجرای طرح رجیستری روی همه کالاهایی است که قابلیت استفاده از سیم کارت در آنها وجود دارد.
    رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران گفت: اجرای طرح رجیستری روی همه کالاهایی که امکان استفاده از سیم کارت را دارند به پیشگیری از قاچاق آنها خواهد انجامید.
    به گزارش ایرنا، طرح کد دار کردن گوشی های وارداتی تلفن همراه که با هدف ساماندهی بازار، از اواخر مهر ماه سال گذشته کلید خورد و به ثمر رسید، قرار است به زودی تجهیزات دیگری چون تبلت، مودم و ساعت هوشمند را هم تحت پوشش قرار دهد که جزئیات و زمان اجرای آن به مرور اعلام خواهد شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواسط مهر ماه اعلام کرد: طرح ثبت شناسه مودم‌ها و مسیریاب‌هایی که از سیم کارت استفاده می کنند، از چند هفته آینده آغاز می شود و مراحل اجرای این طرح همچون ثبت شناسه گوشی‌های تلفن همراه است.
    آذری جهرمی یکی از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق این مودم‌ها به کشور دانست و گفت: اکنون 1.5 میلیون مودم سیم کارت خور در کشور فعال است که تقریباً همه آنها به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر