تلویزیون‌های هوشمند یا جاسوس‌های هوشمند؟

عصر کالا- نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شده‌اند.

تلویزیون‌های هوشمند یا جاسوس‌های هوشمند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تلویزیون‌های هوشمند در سال های گذشته یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیال دیجیتال به شمار می‌روند که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلویزیون منزل و محل کار خود به شبکه اینترنت وایرلس متصل شده و از طریق پلت‌فرم‌های مربوطه، به گشت و گذار اینترنتی و همچنین تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدویی به صورت آنلاین بپردازند.

    حالا بر اساس گزارش وب سایت the verge، نتایج تازه‌ترین بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری نشان می‌دهد که تعداد زیادی از پلت‌فرم‌های استریم و پخش آنلاین محتوای ویدیویی اطلاعات کاربران تلویزیون‌های هوشمند را ردیابی و جاسوسی کرده و بدون اجازه آنها داده‌های مختلفی را جمع آوری کرده‌اند.

    در این گزارش همچنین نام دو پلت‌فرم استریم آنلاین یعنی Roku و Amazon Fire نیز ذکر شده است که به نظر می‌رسد اطلاعات و داده‌های کاربران پلت‌فرم‌های استریم آنلاین در تلویزیون های هوشمند را جمع آوری کرده و آنها را به منظور استفاده در نمایش آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط با علایق کاربران در اختیار نهاد و شرکت‌های نامعلومی قرار داده‌اند.

    چندی پیش بود که بسیاری از کارشناسان از احتمال فراگیر شدن جاسوسی هکرها و مجرمان سایبری از طریق گجت های هوشمند همچون دستیارهای صوتی، اسپیکر و تلویزیون های هوشمند سخن گفته و هشدار داده بودند که کاربران باید مراقب افشای اطلاعات و داده های خود در فضای مجازی باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر