رونمایی از تازه ترین نسخه سیستم عامل مک

عصر کالا- اپل روز گذشته نسخه تازه سیستم عامل مک برای استفاده در رایانه های رومیزی را به صورت آزمایشی عرضه کرد.

رونمایی از تازه ترین نسخه سیستم عامل مک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, این نسخه که macOS Mojave نام دارد، هنوز برای استفاده عمومی آماده نیست و دارای مشکلات و آسیب پذیری هایی است که می تواند باعث از دست رفتن فایل ها یا ایجاد مشکلات فنی دیگر شود.

    یکی از قابلیت های خاص مک جدید حالت تاریک یا dark mode است که استفاده از رایانه های مجهز به سیستم عامل مک را در نور کم راحت تر می کند.

    به روزرسانی اساسی جستجوگرهای فایندر و کوئیک لوک، عرضه نرم افزارهای جدید و به روزشده مشابه با برخی نرم افزارهای عرضه شده برای سیستم عامل iOS آیفون، ارائه راه های جدیدی برای سازماندهی آیکون های دسکتاپ وغیره از جمله به روزرسانی های صورت گرفته است.

    اپل همچنین مک استور را نیز بازطراحی کرده و فروش برخی برنامه های محبوب شرکت های رقیب مانند مایکروسافت و ادوبی را نیز از این طریق آغاز کرده است. از جمله برنامه های محبوب سیستم عامل آیفون که در مک جدید وجود دارند هم می توان به هوم، ویس ممو، اپل نیوز، استاکس و غیره اشاره کرد.

    استاکس برای خلوت کردن دسکتاپ های شلوغ کاربرد دارد و از این طریق فایل های مختلف با توجه به پسوندشان به پوشه های خاص منتقل می شوند. در نسخه تازه مک برای افزایش امنیت هم تلاش شده و تعداد پنجره های هشدار دهنده ای که در هنگام درخواست دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات مختلف به نمایش درمی‌آیند، بیشتر از گذشته شده است. بنابراین اگر یک برنامه بخواهد به مواردی مانند مکان، عکس‌ها، فهرست مخاطبین، میکروفون و دیگر موارد دسترسی پیدا کند، یک پنجره هشدار به نمایش درمی‌آید تا کاربر اجازه این دسترسی را صادر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر