نماینده مجلس:

خرید کالای ایرانی درآمد مالیاتی را افزایش می دهد

عصر کالا- عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: خرید کالای ایرانی درآمد مالیاتی دولت را افزایش می دهد.

خرید کالای ایرانی درآمد مالیاتی را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، هادی قوامی پنجشنبه اظهارکرد: توجه به کالای ایرانی باعث افزایش اشتغال و بالا رفتن درآمد بیمه های تامین اجتماعی می شود.
    وی افزود: در مجموع از تولیدات صنایعی که در شهرستان اسفراین وجود دارد اگر به طور مثال 100 میلیون دلار خرید شود به میزان 400 تا 500 میلیون دلار به اقتصاد ملی کمک می شود.
    قوامی ادامه داد: تحقق این شعار صرفه جویی ارزی ایجاد می کند و محدودیت های دولت را کاهش می دهد.
    وی همچنین گفت: محقق شدن شعار حمایت از کالای ایرانی، توانایی دولت را در کنترل بازار ارز که متاسفانه در آغاز سال جدید با نوسانات شدید مواجه بود، می تواند افزایش دهد.
    نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای تحقق شعار امسال تولیدکنندگان داخلی نیز باید تلاش کنند تا استانداردهای مورد نیاز این کارخانه ها را تامین کرده و به کیفیت بخشی و حقوق مصرف کننده توجه کنند.
    وی در باره عدم استقبال مردم از کالای ایرانی گفت: قاچاق از مبادی رسمی مانند مناطق آزاد و یا گذرهای مرزی که ایجاد شده اند و یا کانال های غیر رسمی یکی از عواملی است که متاسفانه به تولید داخلی ضربه می زند و باید محکم با آن برخورد شود.
    قوامی افزود: باید همچنین استانداردها و کیفیت کالای داخلی مورد توجه قرار بگیرد تا تولیدکنندگان کالای خود را در بلند مدت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
    قوامی درباره چگونگی تحقق شعار امسال اظهارکرد: مردم باید خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند، اما مهم تراز آنها مسئولان هستند که باید در تامین نیاز وزارتخانه ها و شرکت های دولتی که زیر نظر آنها است و حتی پیمانکاران بخش خصوصی که با شرکت های دولتی و وزارتخانه ها قرارداد منعقد می کنند بر این مهم الزام داشته باشند.
    قوامی با بیان اینکه در خراسان شمالی صنایعی وجود دارد که می تواند نیازهای صنایع مختلف از قبیل نفت، گاز و صنایع ریلی را تامین کنند گفت: انتظار این است که تمام وزارتخانه ها از قبیل راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نفت، نیرو که عمدتا خریداران تجهیزات، کالا و قطعات منحصر به فرد هستند، پیمانکاران طرف قراردادشان را الزام کنند که اقلام مورد نیاز را از شرکت های داخلی خرید کنند.
    وی اضافه کرد: در شهرستان اسفراین با طرح تکمیلی که امسال به بهره برداری می رسد، امکان تولید 180 هزار تن انواع قطعات برای صنایع کشتی رانی، نیروگاهی و ریلی وجود دارد.
    وی با ذکر اینکه تولید لوله های بدون درز توسط شرکت لوله گستر اسفراین که برای نیازهای چاه های درون چاهی است،می تواند 60 تا 70 هزار تن از نیازهای داخل را تولید کند اظهارکرد: انتظار می رود که مسئولان از این مهم حمایت کنند تا در پایان سال شاهد تولید حداقل 50 تا 60 هزار تن لوله توسط این شرکت باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر