رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری

عصر کالا- رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین زیادی را در حوزه کسب و کار ، خروج از رکود و رفع موانع تولید را داریم اما قوانین به درستی اجرایی نمی شود.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اصناف ایران، محمدرضا پورابراهیمی افزود: بخش های زیادی از احکام قانون کسب و کار به درستی اجرا نمیشود و برای اجرای قوانین در ادارات و ارگان های زیر مجموعه قوه مجریه و حتی در بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی مشکلاتی داریم و همین مسائل سبب می شود تا در مساله کسب وکار مشکلات زیادی داشته باشیم .
    وی تصریح کرد: مجموعه ای از تکالیف و اجرای قوانین در قوه مجریه و بخش خصوصی معطل باقی مانده است؛ تا زمانیکه قوانین به درستی اجرایی نشود مشکلات اقتصادی کشور مرتفع نخواهد شد و نمایندگان مجلس و دستگاههای نظارتی نیز باید پیگیری بیشتری بر روند اجرای قوانین داشته باشند .
    پور ابراهیمی در خصوص تعدد قوانین در حوزه کسب وکار اظهار کرد: تعدد قوانین به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود اما این تعدد قوانین در راستای اجرای قوانین قبلی تصویب می شود به همین دلیل برای کاهش قوانین موجود و رفع قوانینی که در تضاد با یکدیگر هستند، طرح اصلاح قوانین در دستور کار مجلس قرار گرفته است که اگر این طرح اجرایی شود بسیاری از مشکلات در حوزه قوانین حل خواهند شد.
    وی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده ضمن اشاره به این مطلب که برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده منتظر لایحه دولت هستیم، گفت: هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده اما این قانون در هیات وزیران است و بندهایی از آن هم تصویب شده است .
    پور ابراهیمی همچنین با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی افزود: با اصلاح این قانون بسیاری از مشکلات اصناف مرتفع می شود و اتاق اصناف باید سریعتر موارد و لایحه اصلاح قانون نظام صنفی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا قبل از پایان سال بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط