هدست های واقعیت مجازی که فقط با یک کابل یو اس بی کار می کند

عصر کالا- چند شرکت تجاری موفق به طراحی نسل جدیدی از هدست های واقعیت مجازی شده اند که برای استفاده تنها نیازمند اتصال به پورت یو اس بی – سی هستند.

هدست های واقعیت مجازی که فقط با یک کابل یو اس بی کار می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، ویرچوال لینک که کنسرسیومی متشکل از ای ام دی، ان ویدیا، اوکولوس، والو و مایکروسافت است اعلام کرده تعداد کابل هایی که برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی مورد نیاز است، در آینده نزدیک کاهش یافته و به تنها یک کابل یو اس بی – سی محدود خواهد شد.

    درحال حاضر ارائه خدمات واقعیت مجازی نیاز به تمهیدات سخت افزاری گسترده ای دارد و باید از چندین کابل یو اس بی و HDMI برای اتصال این هدست ها به رایانه استفاده کرد که محدودیت هایی در زمینه استفاده از هدست های یادشده به وجود می آورد.

    انتظار می رود ابداع این فناوری جدید هم هزینه های استفاده از هدست های واقعیت مجازی را کاهش دهد و هم افراد بیشتری را به استفاده از این فناوری علاقمند کند.

    استاندارد یادشده موجب خواهد شد بتوان هدست های واقعیت مجازی را به راحتی به نوت بوک ها، تبلت ها و لپ تاپ های معمولی هم متصل کرد. هنوز مشخص نیست این هدست های جدید چه زمانی و با چه قیمتی در دسترس علاقمندان قرار می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر