سهم ۳۰ درصدی وسایل سرمایشی در مصرف انرژی ساختمان

عصر کالا- با نزدیک شدن به فصل گرم سال استفاده از وسایل برودتی یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش مصرف انرژی به حساب می‌آید که با رعایت نکات ساده می‌توان تا ۲۰ درصد به راندمان این دستگاه‌ها افزود.

سهم ۳۰ درصدی وسایل سرمایشی در مصرف انرژی ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، با نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش دما هوا، وسایل سرمایشی به یکی از پرکاربردترین وسایل برقی تبدیل می‌شود تا شاید با بهره‌مندی از آن‌ها بتوان بر گرما هوا غلبه کرد.

    بنا بر بررسی‌های صورت گرفته این وسایل سهم 30 درصدی در مصرف انرژی ساختمان دارند که در صورت استاندارد نبودن کالا و یا عدم رعایت نکات فنی این رقم افزایش نیز می‌یابد.

    بیشترین وسایل سرمایشی مورد استفاده کولرهای آبی و کولرهای گازی هستند که انتخاب درست آن‌ها برای منازل باید با توجه به اقلیم آن منطقه صورت گیرد به گونه‌ای که برای اقلیم‌های گرم و خشک استفاده از کولر آبی و برای مناطق مرطوب استفاده از کولر گازی توصیه می‌شود.

    در کشور به طور متوسط 16 میلیون دستگاه کولر آبی وجود دارد که هر ساله یک میلیون و پانصد هزار دستگاه جدید به آن اضافه می‌شود.

    یک کولر آبی روزانه تا 200 لیتر آب مصرف می‌کند که با رفع نواقص کولر می‌توان بیشترین راندمان و کارآیی را از آن به دست آورد.

    جایگیری این کولر‌ها زیر سایه‌بان، عایق بندی کانال عبور هوای کولرها، سرویس کولر‌ها در ابتدا فصل گرما و تعمیر نشتی‌های شیر تامین آب کولر، شلنگ و اتصالات، کنترل شیرهای شناور کولرها، سرویس موتور، تسمه و پولیش کولر و تعویض پوشال کولر در صورت لزوم از اقداماتی است که راندمان کولرهای آبی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

    برای کولرهای گازی نیز شستشوی ماهانه و تمیز کردن فیلترها، نصب سایبان بر روی پنل بیرونی، نصب پنل بیرونی در مکانی که جریان هوا وجود دارد، عایق لوله­ های رابط پنل به کندانسور، کنترل مقدار شارژ گاز مورد نیاز کولر، سطح پره­‌ها و کویل­های کندانسور بیرونی کولر تا 20 درصد از مصرف برق این وسایل کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر