توصیه انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران برای گذر از دوره اوج مصرف

کولرهای آبی را روی دور کُند و کولرهای گازی را روی درجه ۲۳ تنظیم کنیم

عصر کالا- رئیس انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران از هموطنان تقاضا کرد، برای مدیریت مصرف برق در تابستان، تا بیستم مردادماه کولرهای آبی را روی دور کُند و کولرهای گازی را روی درجه ۲۳ تنظیم کنند.

کولرهای آبی را روی دور کُند و کولرهای گازی را روی درجه ۲۳ تنظیم کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران، سعید مهذب ترابی گفت: به علت وجود گرمای بی سابقه، مصرف انرژی الکتریکی در کشور به شدت افزایش یافته و از مرز 55 هزار مگاوات نیز عبور کرده است.
    وی اضافه کرد: با توجه به ثبت رقم حدود 30 هزار مگاواتی اوج مصرف برق در فصل زمستان، افزایش 25 هزار مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان به طور عمده ناشی از تاثیر استفاده از وسایل سرمایشی بوده که طول زمانی آن کمتر از 45 روز متوالی است.
    رئیس انجمن علمی مدریت مصرف انرژی ایران افزود: در شرایط فعلی، پدیده افزایش دما با دوره زمانی طولانی احتمال بروز خاموشی را در کشور افزایش داده است و بخصوص افزایش دمای همراه با پدیده گرد و غبار و رطوبت بالا شرایط سختی را برای هموطنان استان های جنوبی کشور رقم زده که ضرورت استمرار تامین برق را الزامی کرده است.
    وی با اشاره به اینکه توان تولید برق کشور در حد نیاز مصرف فعلی بدون هیچ ضریب ذخیره است و هر گونه حادثه در عرضه برق، باعث بروز خاموشی می شود، گفت: افزایش دما علاوه بر رشد مصرف برق، ظرفیت تولید و انتقال و توزیع تاسیسات برق رسانی را کاهش می دهد.
    رئیس انجمن علمی مدریت مصرف انرژی ایران پیشنهاد کرد که مردم در زمان استفاده از کولرهای آبی، از دور کند استفاده و دمای کولرهای گازی را نیز روی 23 درجه تنظیم کنند؛ بکارگیری این روش برای مدیریت مصرف، بخصوص در ساعت های اوج مصرف (12 تا 16 و 19 تا 23) قابل توجه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر