با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس

عصر کالا- محققان عینک هوشمندی ساخته اند که با یک چشم به هم زدن می توان از آن برای خاموش کردن چراغها استفاده کرد.

با کمک این عینک برای خاموش کردن چراغ ها فقط کافیست یک چشمک بزنید! +عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، بحران کمبود انرژی محققان را واداشته تا ایده های مختلف و در برخی موارد اعجاب انگیزی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی ارایه کنند و ساخت عینک هوشمندی که با استفاده از آن و تنها با یک چشم به هم زدن می توان چراغها را خاموش کرد تازه ترین مورد محسوب می شود.

    به بیان بسیار ساده می توان گفت چشم بزنید تا چراغ ها خاموش شوند! قلب این فناوری یک حسگر مخصوص تعبیه شده در عینک است که می تواند حرکات چشم را به عنوان فاکتوری برای خاموش و روشن کردن چراغ ها به کار گیرد.

    این فناوری بیش از هر گروه دیگری برای آن دسته از افرادی کارایی دارد که هر دلیل توانایی حرکتی ندارند.

    محققان می گویند بخش جالب توجه این فناوری مربوط به حسگر ویژه آن است که در سطح بالایی قرار دارد. این قابلیت در مکان هایی که حرکات بسیار محدود هستند کارایی خود را به خوبی نشان می دهد.

    این حسگر یک ژنراتور تریبوالکتریک بسیار باریک است که به راحتی در بدنه عینک جاسازی می شود. محققان این حسگر را از لایه های مختلف پلیمری ساخته او در نهایت پوشش فلزی را بر روی آن قرار داده اند که همچون یک الکترود عمل می کند.

    هر زمان که شخص پلک می زند، حرکت پوست در کنارهای چشم موجب فعالسازی لایه های پلیمری شده که در نهایت سیگنال الکتریکی تولید می شود با تکرار پلک زدن ها نوعی پیام تعریف می شود که می توان آن را به عنوان یک پیام مؤثر برای رایانه در نظر گرفت.

    محققان آکادمی علوم چین این فناوری را ارایه کرده اند و حالا امیدوارند که آن را به عنوان یک فناوری کاربردی و تجاری روانه بازار کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر