این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند

عصر کالا- بدن انسان یکی از شگفتی های خلقت به شمار می رود و در اکثر اوقات، آنقدر به قابلیت های پیچیده بدن مان عادت کرده ایم که متوجه دقت و اهمیت آنها نیستیم. برای مثال، آیا تا به حال دقت کرده اید که چشم های شما بدون آنکه خودتان متوجه شوید، به هنگام خواندن یک مطلب به نقطه ای مشخص خیره شده و زوم می کنند؟ واضح است که این قابلیت چشم های ما آنقدر ساده به نظر می رسد که هیچ وقت به آن فکر نمی کنیم.

این عینک هوشمند می تواند مانند چشم انسان، روی یک نقطه زوم کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ با این حال، تلاش برای پیاده سازی این ویژگی در عینک ها کار دشواری است. اما دانشمندان به تازگی موفق شده اند عینک هایی تولید کنند که می توانند به طور خودکار روی هر نقطه ای که به آن نگاه می کنید زوم کند، درست همان کاری که چشم های انسان انجام می دهد. ایده اصلی برای ساخت این عینک آن است که بالاخره بتوانیم ساخت عینک های مختلف را متوقف کرده و هرکس بتواند با استفاده از هر عینکی، آنطور که نیاز دارد ببیند.

    این لنزهای مایع در فریم عینک جاسازی می شوند. سیستم الکترومکانیکی این فریم باعث خم شدن لنز شده و فوکوس آن را تنظیم می کند. با این حال، این عینک با استفاده از یک حسگر و امواج مادون قرمز تشخیص می دهد که کاربر به کجا نگاه می کند و فاصله چشم ها تا سوژه را تعیین می کند. در اینجا از یک الگوریتم برای تنظیم سریع لنزها و فوکوس روی سوژه استفاده می شود.

    به این ترتیب، می توان امیدوار بود که این عینک در آینده بتواند تمام مشکلاتی که با چشم های مان داریم را به همین سادگی حل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر