اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام‌رسان وی چت در راه است

عصر کالا- تنسنت - شرکت مادر پیام رسان محبوب و پرطرفدار وی چت - به تازگی اعلام کرده که درصدد عرضه یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام رسان وی چت است.

اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام‌رسان وی چت در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،شرکت چینی تنسنت ( Tencent ) که اپلیکیشن پیام رسان وی چت را ارائه کرده و طبق آخرین آمار منتشر شده، این پیام رسان بیش از یک میلیارد کاربر در کشور چین و سایر کشورهای جهان دارد، حالا تصمیم گرفته است یک اسپیکر جدید هوشمند مبتنی بر وی چت را به بازار عرضه کند.

    سال گذشته به عقیده بسیاری از تحلیگران و کارشناسان حوزه فناوری، مهم ترین ابزار و دستگاه تکنولوژی در جهان اسپییکرهای هوشمند بودند که فروش آنها در سال 2017 به فروش بی سابقه ای دست یافت؛ بنابراین همانطور که پیش بینی می‌شود این روند رو به رشد بازار اسپیکرهای هوشمند در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد و فروش این محصولات جذاب و جدید ، به رکورد جدیدی دستیابی پیدا کند.

    بدین ترتیب، شرکت های مختلف و غول های تکنولوژی یکی پس از دیگری به طراحی ، ساخت و عرضه این اسپیکرهای هوشمند روی می آورند. از بزرگترین و نخستین غول های تکنولوژی که اقدام به عرضه این محصولات کردند، می‌توان به آمازون، اپل، گوگل و مایکروسافت اشاره کرد که تقریبا با اختصاص دادن سهم بزرگی از بازار فروش این گجت های هوشمند، بازارهای جهانی را در تصرف خود درآورده اند.

    حالا به نظر می رسد شرکت تنسنت که تحت تاثیر محبوبیت اپلیکیشن پیام رسان وی چت سهام بزرگی در کشور چین دارد، نیز به فکر تولید و عرضه یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر پیام رسان وی چت افتاده است.

    تنسنت بدین ترتیب، وارد رقابت تنگاتنگی با رقیب چینی خود علی بابا می شود که چندی پیش اسپیکر هوشمند خود را با نام Genie در چین عرضه کرد و به فروش رساند.

    از دیگر مشخصات این اسپیکر باید به قابلیت حمل آن اشاره کرد؛ چراکه برای تامین انرژی موردنیاز خود ، از باتری استفاده می کند.

    اسپیکر هوشمندی که تنسنت بر پایه وی چت می خواهد عرضه کند این امکان را به کاربران این پیام رسان می دهد تا با ارسال دستورهای صوتی ، اقدام به مکالمه و چت کردن با دوستان خود در وی چت کنند.

    برخی دیگر  احتمال انتقال پول از طریق این محصول را نیز مطرح کرده اند که البته باید تا زمان عرضه و ارائه آن منتظر بمانیم تا از جزئیات و اطلاعات دقیق تر آن مطلع شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر