رئیس اتحادیه فن آوران یارانه خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم رایانه و آی تی

عصر کالا- رئیس اتحادیه فن آوران یارانه گفت: افزایش قیمت در کالاهایی همچون تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم آی تی و شبکه باعث شده عده‌ای سود جو کالاهای دست دوم را دوباره بسته بندی و به اسم کالای نو با قیمت کمتر به فروش برسانند ما در اتحادیه توسط بازرسان بر این تخلفات نظارت داریم اما نیازمند کمک مردم و خریداران برای برخورد با این پدیده هستیم.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم رایانه و آی تی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، سید مهدی میرمهدی کمجانی در خصوص تاثیرنرخ دلار بر روی قیمت لوازم رایانه و آی‌تی گفت: 98 درصد کالایی که در صنف ما عرضه می شود وارداتی است و به طور حتم این افزایش قیمتی که امروز شاهد آن هستیم تاثیر گذار خواهد بود کما اینکه قبلا نیز این مورد را داشته‌ایم.

    رئیس اتحادیه فن آوران یارانه ادامه داد: همزمان بازار نیز به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داده به طوری که علاوه بر فروشندگان و واردکنندگان که از عرضه جنس خودداری می‌کنند خریداران نیز فعلا دست نگه داشته‌اند تا ببینند وضعیت چه خواهد شد در واقع امروز شاهد کمترین میزان خرید و فروش در بازار هستیم آن هم در شرایطی که نزدیک شب عید هستیم و یکسال منتظر چنین زمانی بودیم.

    وی ادامه داد: دفعه قبل که دلار به مرز 4 هزار تومان رسید ما 20 درصد افزایش قیمت داشتیم اینبار هم که دلار از 4 هزار و پانصد گذشته است ناچار هستیم که 20 درصد افزایش قیمت داشته باشیم هر چند رکود در بازار وجود دارد اما نمی‌توانیم شاهد کاهش سرمایه باشیم زیرا دیگر اسم آن کسب نیست.

    وی در خصوص دیگر عوارض افزایش قیمت دلار گفت: این افزایش قیمت در کالاهایی همچون تبلت، کامپیوتر، لپ‌تاپ و لوازم آی تی و شبکه باعث شده که عده‌ای سود جو کالاهای دست دوم را دوباره بسته بندی و به اسم کالای نو با قیمت کمتر به فروش برسانند ما در اتحادیه توسط بازرسان بر این تخلفات نظارت داریم اما نیازمند کمک مردم و خریداران برای برخورد با این پدیده هستیم.

    کمجانی گفت: بازرسان ما به طور دائم بر افزایش قیمت‌ها نظارت دارند و با کسانی که خارج از عرف از شرایط بازار استفاده کنند و کالاهای خود را بالا ببرند برخورد خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر