رایانه مک صنعت فیلمسازی هالیوود را مختل کرد

عصر کالا- اختلالی در رایانه رومیزی مک ۲۰۱۳ سبب شده صنعت فیلم سازی هالیوود دچار مشکل شود. رایانه های مک ۲۰۱۳ که نرم افزار ادیت« اوید» روی آنها نصب است، به طور ناگهانی خاموش می شوند.

رایانه مک صنعت فیلمسازی هالیوود را مختل کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، رایانه های مک که نرم افزار ادیت فیلم Avid روی آنها نصب است، به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی در سراسر استودیوهای فیلم سازی هالیوود خاموش شده اند. خاموش شدن ناگهانی و انبوه رایانه ها احتمالا نشانه یک ویروس است با این وجود دلیل واقعی آن هنوز مشخص نیست.

    هنگامیکه رایانه ها به طور همزمان خاموش می شوند، کاربران نمی توانند دستگاه ها را ریبوت کنند. این بدان معنا است که فعالیت های پس از تولید فیلم در استودیوهای فیلمسازی با تعلیق مواجه شده است.

    نشریه ورایتی در این باره نوشت: چند ادیتور فیلم و استودیو فیلمسازی  با این مشکل روبرو شده اند و نگرانی های خود را در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند.

    به نظر می رسد این مشکل به طور کلی در مدل های رایانه رومیزی مک 2013 به وجود می آید. در این رایانه ها نرم افزار ادیت Avid نصب است. شرکت اپل اعلام کرده از این مشکل مطلع شده و تحقیقاتی در همین راستا را آغاز کرده است.

    در بیانیه اپل آمده است: مهندسان و تیم های پشتیبانی ما بی وقفه در تلاش هستند تا دلیل این اختلال را کشف و آن را برطرف کنند.

    البته برخی دیگر از رسانه ها نیز اعلام کرده اند یکی از دلایل احتمالی این مشکل احتمالا به اختلال نرم افزاری  مربوط است که با آپدیت مرورگر Safari اپل به وجود می آید. در نتیجه این اختلال اطلاعات نرم افزار Avid از بین می روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر