برای خرید حافظه جانبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

عصر کالا- هارد اکسترنال یا فلش مموری از جمله محصولاتی هستند که با تغییر چهره وسایل روزانه کاربردش مشخص و بیشتر شد.

برای خرید حافظه جانبی به چه نکاتی توجه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، هارد اکسترنال یا فلش مموری از جمله محصولاتی هستند که با تغییر چهره وسایل روزانه کاربردش مشخص و بیشتر شد که از آن به عنوان حافظه جانبی یاد شده است.

    در هنگام انتخاب حافظه جانبی باید در ابتدا باید برآوردی از میزان نیاز خود با توجه به بودجه مد نظری داشته باشید، زیرا حجم حافظه ذخیره سازی مهمترین فاکتور به حساب می‌آید.

    اگر حجم اطلاعات مد نظر شما آنچنان زیاد نیست یک فلش مموری با حجم بالا به طور مثال 64 گیگابایتی هم می‌تواند پاسخ گوی نیاز‌های شما باشد، اما اگر به فضایی بیش از این فکر می‌کنید در ابتدا باید بدانید هارد‌های اکسترنال با توجه به نوع ذخیره سازی به دو نوع Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD و Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD تقسیم می‌شود.

    مدل SSD‌ها سریع‌تر و گران‌تر از مدل HDD‌ها هستند که دلیل آن را می‌توان در امن‌تر بودن SSD‌ها به دلیل نداشتن هیچ قسمت مکانیکی در داخل نام برد.

    هارد‌های اکسترنال معمولا در حجم‌ها از 500 گیگابایت تا 1، 2، 4، 8 و 10 ترابایت ساخته می‌شوند که در میان آن‌ها بازار از هارد‌های 1 ترابایتی استقبال بیشتری کرده است.

    گفتنی است فلش مموری‌هایی در حجم‌های 1 و 2 ترابایت هم ساخته شده‌اند، اما این حافظه‌ها قیمت فوق العاده بالایی دارند.

    پارامتر مهم بعدی که در سرعت هارد اکسترنال حائز اهمیت است سرعت آن است. هارد‌ها برای سرعت به 2 نوع مدل 5400 دور در دقیقه و مدل 7200 دور تقسیم می‌شوند.

    از لحاظ پورت نیز هارد اکسترنال‌های معمولی از رابط USB2.0 استفاده می‌شود که در همه کامپیوتر‌ها این پورت موجود است که از نظر سرعت بیشتر در هارد‌های با سرعت 5400 دور در دقیقه استفاده می‌شود و بنا بر آمار این پورت قادر به انتقال معادل 480 مگابیت در ثانیه است.

    پورت USB 3.0 با سرعت بالاتر جایگزین این پورت شده است و در حال حاضر تمامی هارد‌های اکسترنال با این پورت به بازار عرضه می‌شوند، این پورت معادل 5 گیگابیت در ثانیه اطلاعات جا به جا می‌کند؛ گفتنی است جدید‌ترین پورت معرفی شده نیز پورت USB Type C. است که سرعت بالایی دارد.

    در این میان باید به این نکته نیز توجه کنید که فلش مموری‌ها از جهت سرعت بهتر از هارد اکسترنال هستند.

    قابلیت حمل و نقل از جمله موضوعاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید که در این میان حمل و نقل فلش مموری راحت‌تر از هارد اکسترنال است.

    همچنین مواردی همچون ضد ضربه، ضد آب بودن و مقاومت در برابر فشار از فاکتور‌های مهم است که در این میان هارد اکسترنال آسیب پذیرتر از فلش مموری است.

    قابلیت OTG، از دیگر ویژگی‌هایی است که برخی از فلش مموری‌ها دارند تا با استفاده از آن فلش‌ها به راحتی به کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی تلفن همراه وصل می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر