دانشمندان آی بی ام ۳۳۰ ترابایت داده را در یک کارتریج کوچک ذخیره کردند

عصر کالا- دانشمندان IBM دست به اقدامی شگفت انگیز زده اند. آنها توانسته اند ۳۳۰ ترابایت از داده های غیرفشرده را در یک کارتریج کوچک ذخیره سازی کنند، این کارتریج به حدی کوچک است که به راحتی در کف دست جا می گیرد.

دانشمندان آی بی ام ۳۳۰ ترابایت داده را در یک کارتریج کوچک ذخیره کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ابرگیزمو، برای این که به خوبی متوجه شوید چه میزان اطلاعات را در این کارتریج ذخیره کرده اند، باید بگوییم 330 ترابایت معادل با 330 میلیون کتاب است.
    محققان در این اقدام 201 گیگابایت داده را در هر اینچ مربع ذخیره کردند. این عدد ذکر شده برای این کارتریج مغناطیسی اولیه حدود 20 برابر بیشتر از مقدار فضای نوار گردان های تجاری است.
    نوار گردان ها که شش دهه پیش برای اولین بار ساخته شدند، به طور کلی برای آرشیوهای ویدئویی، فایل های پشتیبان و اهداف ذخیره سازی سرد اطلاعات برای استفاده در آینده مورد استفاده قرار می گیرند. البته هزینه تولید این نوارهای جدید در مقایسه با درایوهای تجاری بیشتر خواهد بود، اما قابلیت ظرفیت بالای آن هزینه ذخیره سازی هر ترابایت داده را تا حد زیادی کاهش می دهد.

    یکی از محققان آی بی ام می گوید این کشف جدید فناوری ذخیره سازی های سرد را در ابر عملی می کند. این شاهکاری نیست که به آسانی به دست آمده باشد. محققان آی بی ام برای ذخیره سازی 201 گیگابایت داده در هر اینچ مربع چندین فناوری جدید را توسعه داده اند.
    طبق گفته محققان آی بی ام این نقطه عطف نشان می دهد افزایش حافظه نوار گردان ها حداقل تا یک دهه دیگر نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر