تولید بُردهای الکتریکی کاربردی در حوزه‌های صنعتی و تحقیقاتی کشور

عصر کالا-محققان کشور با انجام مطالعاتی در زمینه تولید برد، موفق به طراحی و عرضه به‌روزترین بردها برای کاربرد در بخش‌های صنعتی و تحقیقاتی شدند.

تولید بُردهای الکتریکی کاربردی در حوزه‌های صنعتی و تحقیقاتی کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،حمیدرضا سعیدی از محققان تیم تحقیقاتی این طرح تولید بردهای تخصصی را از محورهای مطالعاتی این گروه نام برد و ادامه داد: ما به صورت تخصصی اقدام به تولید برد کردیم، به گونه‌ای که طراحی‌های ما همپای دنیا به پیش می‌رود.

    وی استراتژی این تیم تحقیقاتی را رصد تحقیقات در این حوزه ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس اگر شرکتی در حوزه تولید برد اعلام کند که در آینده محصولی را عرضه خواهد کرد، ما بر این اساس طراحی‌های خود را اجرایی می‌کنیم و به این ترتیب طراحی و تولید ما همواره به روز است.

    سعیدی با اشاره به ویژگی‌ بردهای تولید شده، با تاکید بر اینکه از این بردها درجهت پردازش‌های خاصی می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: این بردها سیگنال‌های مورد نظر را دریافت و با تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال اقدام به پردازش این سیگنال‌ها و کدنویسی می‌کند.

    وی کاربرد این بردها را در حوزه‌های نظامی، مخابرات، پزشکی، تحقیقاتی، صنعتی، اکتشاف نفت و هر یک از صنایعی که نیاز به پردازش داشته باشند، دانست.

    سعیدی با اشاره به کاربردهای این بردها در صنایع اکتشاف نفت توضیح داد: در اکتشاف معادن ابتدا از زمین نمونه‌برداری می‌شود و در صورت مقرون به صرفه بودن اقدام به احداث چاه نفت می‌شود که این فرآیند با استفاده از روش‌های مرسوم نمونه‌برداری و پردازش داده‌ها زمان زیادی نیاز دارد.

    وی اضافه کرد: بردهای ساخته‌شده تنها در مدت چند ساعت ماموریت‌های مورد نظر را انجام می‌دهد.

    سعیدی اظهار کرد: این بردها در پهپادهای تصویربرداری می‌تواند سیگنال ارسال کند و کاربرد با پردازش این سیگنال‌ها می‌تواند اطلاعات مورد نظر را دریافت کند.

    به گفته وی، این محصول در صنایع پژوهشی، مخابراتی، دفاعی و تحقیقاتی کاربردی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر