گونه ای وحشی و خشن از کارت گرافیک های Colorful راهی بازار شد

عصر کالا- شرکت چینی کالرفول (Colorful) به تازگی یک کارت گرافیک GTX۱۰۸۰ Ti با نام Vulkan را راهی بازار کرده است که برای اولین بار در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ رونمایی شد.

گونه ای وحشی و خشن از کارت گرافیک های Colorful راهی بازار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سخت افزار، این کارت گرافیک علاوه بر مدار فاز قدرتمند و استفاده از یک LCD، جهت نمایش صورت وضعیت استفاده می کند. با موفقیت چشمگیر این کارت گرافیک، Colorful تصمیم به ایجاد یک خط تولید کامل از این محصولات گرفته است. بدین ترتیب که کارت گرافیک های دیگری بر اساس ولکان (COLORFUL VULCAN X OC Series) تولید شده اند. این محصولات با مدل GTX 1080 VULCAN X OC آغاز می شوند. جالب است بدانید که این کارت گرافیک و مدل GTX1060 هر دو از گونه های قدیمی با پهنای باند کمتر حافظه هستند؛ اما دلیل این امر چیست؟ احتمالا کالرفول برای جلوگیری از هجوم ماینینگ کاران به سمت این کارت گرافیک ها، از مدل هایی با پهنای باند کمتر استفاده کرده است تا همچنان برای گیمرها در دسترس تر باشد.

    کارت گرافیک GTX 1080 VULCAN X OC با دو رابط 8 پین تغذیه می شود و فرکانس پایه آن 1759 مگاهرتز است که تا 1898 مگاهرتز نیز صعود خواهد کرد. 8 گیگابایت حافظه GDRR5X با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و 5 خروجی تصویری از جمله دیگر ویژگی های این محصول است. وجود دو خروجی HDMI برای پوشش بهتر تجهیزات واقعیت مجازی است. دومین کارت گرافیک GTX 1070 VULCAN X OC نام دارد؛ این محصول نیز با استفاده از همان کولر و مشخصات ظاهری، 8 گیگابایت حافظه GDDR5 با پهنای باند 8008 مگاهرتز را در اختیار دارد؛ همچنین فرکانس کاری GPU نیز 1620~1822 مگاهرتز است که بین 7.6% الی 8.3% اورکلاک را نشان می دهد. آخرین عضو ولکان ها نیز GTX 1060 VULCAN X OC نام دارد؛ این محصول از ورژن پیشین GTX1060 است و یک رابط 192 بیتی به همراه 6 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 نیز در کنار آن است. فرکانس های هسته بین 7.6% الی 8.1% اورکلاک شده اند؛ آغاز آنها با رقم 1620 مگاهرتز بوده و تا 1847 مگاهرتز نیز خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر