قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته است

عصر کالا- رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته چرا که بازار، بازاری نبوده که افزایش قیمت داشته باشیم و این یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی است.

قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «محمد هادی کمالیان» روز شنبه گفت: قیمت گذاری فرش بر مبنای عرضه و تقاضاست و مشمول قیمت گذاری دولتی نیست و کارخانه قیمت را تعیین می کند.
    وی اظهارداشت: جدیدترین نوع فرش ماشینی فرش های 1200 شانه است که قیمت هر مترمربع آن از یک میلیون و هشتصد هزار ریال (180 هزار تومان) و تا 2 میلیون و 600 هزار ریال (260 هزار تومان) نیز می رسد.
    رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: در حال حاضر 600 کارخانه کوچک و بزرگ تولید فرش ماشینی در کشور فعال هستند و سالیانه 170 هزار مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید می شود که 80 تا 90 هزار مترمربع نیاز داخلی است.
    وی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی فرش ماشینی در کشور با آخرین تکنولوژِی و ترکیب رنگ در بافت برخوردار هستند، افزود: ما مدیریت خوبی در بخش صادرات نداریم و هر کارخانه یا شرکت با حضور در نمایشگاه دموتکس توانسته تعدادی مشتری جذب کند؛ حضور تولیدکنندگان در نمایشگاههایی مانند دموتکس می تواند کمک بزرگی را به شناخت صنعت فرش ایران کند و از دولت انتظار داریم در بحث نقدینگی که در حال حاضر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند کمک های لازم را داشته باشد .
    کمالیان در خصوص واردات فرش ماشینی گفت: در حال حاضر وارداتی در صنعت فرش ماشینی نداریم و در گذشته فرش های فانتزی زیر 6 مترمربعی وارد می شد که با همت واحدهای تولیدی و خرید دستگاه های مربوطه این فرش ها نیز در داخل تولید می شود.
    به گزارش سازمان توسعه و تجارت ایران میزان صادرات غیر نفتی بدون میعانات گازی ایران در سال 1395، 36 میلیارد و 610 میلیون دلار بود که سهم صادرات فرش و صنایع دستی ایران 374 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1394 از لحاظ ارزشی 12.5 درصد افزایش داشت و از لحاظ وزنی 18.3 درصد کاهش داشت.
    گفتنی است فرش و صنایع دستی در سال 1395 از لحاظ وزنی 10 هزار تن بود و در سال 1394 که 12 هزار تن بود که نشان از کاهش وزنی صادرات در سال 95 دارد اما از لحاظ ارزشی میزان صادرات در سال 1394، 333 میلیون دلار بود که در سال 1395 با افزایش 12.5 درصدی به 374 میلیون دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر