نحوه فعالسازی حالت تاریک واتس‌اپ بر گوشی‌های اندرویدی

عصر کالا- بسیاری از کاربران بعد از اعلام همگانی شدن قابلیت حالت تاریک برای گوشی های اندرویدی و iOS از سوی واتس‌اپ تمایل دارند که از آن بر روی این اپلیکیشن پیام رسان استفاده کنند.

نحوه فعالسازی حالت تاریک واتس‌اپ بر گوشی‌های اندرویدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، بعد از آنکه واتس‌اپ به عنوان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین زیر مجموعه‌های فیسبوک، بر روی قابلیت حالت تاریک گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و ios می‌کرد و در نسخه بتا و آزمایشی نیز امکان استفاده از آن را برای کاربران علاقه‌مند و داوطلب ایجاد کرده بود، هفته گذشته با انتشار خبری جدید اعلام کرد که این قابلیت از این پس در اختیار همه کاربران این اپلیکیشن پیام رسان قرار خواهد گرفت.

    حالا بر اساس گزارشی که در وب سایت gadgetsnow آمده است، نحوه فعال‌سازی قابلیت حالت تاریک بر روی گوشی‌های اندرویدی طبق مراحل زیر قابل انجام است: 

    • در ابتدا با مراجعه به فرم فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور آخرین و جدیدترین نسخه واتساپ را دانلود و دریافت کنید

    • اپلیکیشن واتس‌اپ را باز کنید

    • روی سه نقطه گوشه سمت راست بالای واتس اپ کلیک کنید

    • به تنظیمات واتس‌اپ بروید

    • برای گزینه مکالمات (chats)ضربه بزنید

    • حالا تم‌ها (themes) را انتخاب کنید

    • گزینه حالت تاریک (dark mode) را از لیست مربوطه انتخاب کنید

    حالا پس زمینه تمام مکالمات و پلتفرم مورد استفاده شما در واتساپ تاریک و رنگ مشکی شده است.

    همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس‌زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جز آن دسته از کاربرانی‌اند که بیشتر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد، چراکه نتایج جدیدترین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که نور آبی منتشره از صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی برای سلامتی چشم و بینایی افراد ضرر و زیان‌های متعددی دارد و آنها را دچار مشکلات و بیماری‌های متعددی خواهد کرد.

    اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سالهای اخیر لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را به خود اختصاص داده است.  

    واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

    شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال 2014 میلادی، 19 میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان حدود دو میلیارد کاربر فعال در ماه است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر