ایرادات موجود در قابلیت حالت تاریک واتس‌اپ

عصر کالا- منتقدین فضای مجازی معتقدند که قابلیت حالت تاریک برنامه واتس‌اپ آنقدر که لازم است تیره نیست.

ایرادات موجود در قابلیت حالت تاریک واتس‌اپ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پس از مدت‌ها نشانه و شایعات مختلف درباره امکانات جدید واتس‌اپ، سرانجام قابلیت حالت تاریک در نوع بتا به این برنامه در دستگاه‌های اندروید اضافه شد. به گفته تحلیلگران این حالت از زیبایی ظاهری مناسبی برخوردار است و نور مناسبی را در هنگام تاریکی و شب به چشم منتقل می‌کند. اما یک ایراد دارد و آن این است که به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت تاریک نیست.

    ایرادات حالت تاریک واتس‌اپ

    در وحله اول کاربران با پشت زمینه برنامه مواجه می‌شوند که برعکس خیلی از برنامه‌ها که در حالت تاریک از زمینه مشکی استفاده می‌کنند، این حالت واتس‌اپ از یک رنگ طوسیتیره ملایم به میزان کمی سبز بهره می‌برد. این طراحی از لحاظ زیبایی شناسانه ایرادی ندارد، اما منتقدان معتقدند رنگ مشکی برای پشت زمینه چنین برنامه‌ای مناسب‌تر است چرا که در گوشی‌هایی که از صفحه نمایشگر AMOLED برخوردارند صفحه سیاه باعث می‌شود تا برخی پیکسل‌ها غیر فعال شوند در نتیجه مصرف باتری به شدت کاهش می‌یابد. این در حالی است که اگر کاربر به تنظیمات برنامه مراجعه کند و در قسمت تنظیمات پشت زمینه آن را در حالت " Solid Color " قرار دهد باز هم رنگ مشکی برای پشت زمینه نمایان نخواهد شد.

    ایرادات موجود در قابلیت حالت تاریک واتس‌اپ

    بر طبق گفته منتقدین از آنجا که حالت تاریک برنامه برای محافظت از چشم در برابر نور زیاد در شب ساخته شده است، بهتر بود که برنامه واتس‌اپ از طیف ملایم‌تری از رنگ زرد برای اموجی‌هایش استفاده کند. اما متاسفانه این شکلک‌ها با رنگ زرد تیز و براق باعث آزردگی چشم در شب می‌شوند. گفتنی است که این قابلیت تنها در حالت بتا قرار دارد و نسخه کامل از آن منتشر نشده است. در نتیجه احتمال می‌رود که برخی از این مشکلات در طی روند بهینه سازی قابلیت برطرف شوند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که مسئولین برنامه واتس‌اپ قصد دارند تا دو نمونه پوشه نصب برای این برنامه انتشار کنند که یکی از آن‌ها برای صفحات نمایش AMOLED در نظر گرفته شده است. با توجه به این مسئله ممکن است که نسخه مناسب با این صفحه نمایش‌ها منتشر شود تا از استفاده باتری گوشی‌های هوشمند بکاهد.

    ایرادات موجود در قابلیت حالت تاریک واتس‌اپ

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر