یک مقام مسئول خبر داد:

پویش حمایت از کالای ایرانی برای توسعه صادرات به عراق

عصر کالا- رایزن بازرگانی ایران در عراق از تشکیل پویش ویژه حمایت از کالای ایرانی برای توسعه صادرات به عراق خبر داد.

پویش حمایت از کالای ایرانی برای توسعه صادرات به عراق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, ناصر بهزاد، با اشاره به تحقق پذیر بودن حمایت از کالای ایرانی در دو بخش تولید و صادرات، گفت: تقویت مولفه‌های بهره‌وری در تولید صادراتی به معنی استفاده از همه قابلیت‌ها برای توسعۀ اقتصادی و پویایی تقاضا از الزامات است.

    وی در تبیین هدف پویش حمایت ازکالاهای ایرانی برای توسعه صادرات به کشورعراق، اظهار داشت:  برقراری چارچوبی انتزاعی برای تعمیق باورعمومی در ترغیب صادرات کالاهای ایرانی به عراق به عنوان بازاری مهم و استراتژیک، افزایش اطلاع رسانی، حرکت برای عرضه کالای متمرکز بر تنوع سلایق و ظرفیت‌های مختلف، مقصد سه رویکرد این کمپین است که باید مورد توجه قرار گیرد .

    رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: برای پایداری حضور کالاهای ایرانی در بازارهای بزرگ هدف صادراتی نظیر عراق باید تولیدات تخصصی برای صادرات متناسب با نیاز  و خواسته مصرف کننده، طراحی و بهنگام سازی شود و این موضوع نیازمند حضور مداوم و با برنامۀ شرکت‌های بخش خصوصی خواهد بود.

    بهزاد همچنین اظهارداشت: نیاز بازار عراق بسیارگسترده است از طرفی در ایران منابع فراوانی وجود دارد که هنوز به محصول نهایی تبدیل نشده است، به همین منظور، نوآوری برای تأمین نیاز بازار عراق در بخش‌های اشباع نشده، سرفصل جدیدی در تغییر رویکرد به منظور برونزایی کالای ایرانی است.

    وی خاطر نشان کرد: یکی از وجوهی که امسال، با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری، در راستای سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال خواهد شد، تاکید بر محتواسازی برای فرآیندهای بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق است که طراحی استراتژی، تولید محتوا، توزیع محتوا و آنالیز محتوا به عنوان ارکان راهبردی در این پویش پیگیری می‌گردد.

    رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: باشگاه صادرکنندگان به عراق به آدرس اینترنتی     http://goo.gl/RPLN8Uبرای علاقمندان به عضویت در پویش ایجاد شده و لینک آن بر روی سایتhttp://iraq.tpo.ir/   قابل دسترس است.

    گفتنی است، استفاده فعالین اقتصادی از اقامت‌های تخفیف‌دار در عراق و بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای با تجار و بازرگانان عراقی از جمله مزایای عضویت در این باشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر